اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

امنیت خودرو

روش های افزایش امنیت خودرو:
امروزه سرقت خودرو و لوازم متعلقاتی که درون آن وجود دارد، به دغدغه ای ذهنی برای مالکان آن تبدیل شده به همین دلیل حفظ و افزایش امنیت خودرو اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.

اگر چه هیچ کدام از تجهیزات ضد سرقت 100 درصد در عدم سرقت خودرو یا اجزای آن موثر نیستند، اما به مراتب احتمال آن را کاهش می دهند و تا حدی باعث اطمینان خاطر می شوند.

در حال حاضر طبق آمار به دست آمده، سرقت لوازم خودرو در مقایسه با سرقت خودرو به مراتب بیشتر اتفاق می افتد و برای حل این مشکل به لوازم و تجهیزات ضد سرقت نیازمند هستیم، که در ادامه به این قطعات و روش های افزایش امنیت خودرو اشاره خواهیم کرد.

تجهیزات ضد سرقت خودرو:

قفل فرمان:
بهترین و متداول ترین راه برای جلوگیری از سرقت خودرو قفل فرمان می باشد.
این قفل ها از سیستم های مختلفی برخوردار هستند و مدل های گوناگونی دارد به طور مثال قفل فرمان عصایی، کشویی و کتابی از انواع این قفل هستند.در خرید قفل فرمان باید به نکاتی همچون جنس محصول، جنس روکش، طول میله و تناسب با مدل غربیلک فرمان توجه کنید.

قفل فرمان باید جنس با کیفیت و با دوامی داشته و از وزن سنگینی برخوردار باشد. همچنین باید دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه های احتمالی و اسید از سوی سارقان باشد.

جنس روکش قفل فرمان باید به گونه ای باشد، که به راحتی در دست قرار بگیرد و در نصب آن مشکلی ایجاد نکند. معمولا جنس روکش قفل از فوم صنعتی و یا PVC می باشد.

قفل فرمان رابطه مستقیمی با مدل خودرو و قطر فرمان دارد. در بعضی از خودرو ها فرمان دارای قطر بیشتر و در برخی دیگر قطر کمتری دارد و باید متناسب با این قطر قفل فرمان مد نظرتان را تهیه کنید.

قفل پدال:
استفاده از قفل پدال، درصد دزدیده شدن خودرو را به میزان چشم گیری کاهش می دهد.

باز کردن این قفل برای سارقان دردسر های زیادی به همراه دارد و همچنین زمان بیشتری برای انجام این کار نیاز دارند، به همین دلیل استفاده از قفل پدال می تواند یکی از روش های مطمئن افزایش امنیت خودرو باشد.

در انتخاب این قفل هم باید به جنس بدنه، طول بدنه و تناسب با خودرو توجه نمایید. همچنین بخاطر داشته باشید که ساختار قفل پدال برای خودروهای دنده ای و اتومات متفاوت است.

قفل پنل:
از دیگر وسایلی که به میزان بسیار زیادی مورد سرقت قرار می گیرند، ضبط و سیستم صوتی خودروست، که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، سیستم های پیچیده تر، جدید تر و ارزشمند تری تولید و عرضه می شوند.

برای جلوگیری از به سرقت رفتن این سیستم می توانید از قفل پنل استفاده کنید. این قفل علاوه بر محافظت از ضبط خودرو با قفل شدن روی ترمز دستی، امکان جابه جایی و حرکت خودرو را نیز از بین می برد.

از ایرادات این قفل به باز شدن دشوار آن می توان اشاره کرد که در صورت عدم آشنایی کار کردن با آن، شاید دفعات اول زمان زیادی از شما بگیرد.

قفل کاپوت:
اجزای داخلی کاپوت خودرو مانند باتری، کامپیوتر، کوئل، ECU، جعبه فیوز و… از مهم ترین قطعات خودرو محسوب می شوند و می توانند، گزینه های انتخابی سارقان باشد. برای محافظت از این قطعات استفاده از قفل ضد سرقت کاپوت می تواند، بهترین گزینه برای خودرو باشد.

این محافظ متناسب با سیستم نگه دارنده درب موتور خودرو ها طراحی و ساخته می شود. قفل درب موتور، بین قسمت بالایی جلوپنجره و خود کاپوت قرار گرفته و استفاده از آن بسیار ساده می باشد.

نقش محافظ ضد خم و کور کن قفل درب در افزایش امنیت خودرو:
کلاف و درب بعضی از خودروها به دلیل ضعیف بودن و عدم استحکام کافی به سادگی توسط سارقین خم می شود و باعث ایجاد نگرانی برای مالکان خودرو خواهند بود.

با خم شدن در سارق به راحتی با یک میله می تواند ضامن قفل درب را از داخل باز کند. محافظ ضد خم درب از جنس فولاد بسیار محکم می باشد، که ضعف خم شدن درب خودرو را بر طرف می‌کند و به سادگی به وسیله پرچ یا پیچ نیز قابل نصب است.

یکی دیگر از روش های جایگزین برای جبران این ضعف، استفاده از کور کن قفل درب و از کار انداختن و حذف ضامن قفل درب می باشد. چرا که سارقین پس از خم کردن درب خودرو، با کشیدن زبانه قفل داخلی می توانند، درب را به راحتی باز کنند، اما با نصب این قطعه دیگر از خم کردن درب منصرف می شوند.

سیستم ضد سرقت و دزدگیر:
با استفاده از سیستم ضد سرقت، روشن کردن خودرو بدون داشتن سوئیچ اصلی آن مکان پذیر نیست و دیگر با اتصال سیم های زیر فرمان روشن نمی شود.

سیستم دزدگیر عملکرد متفاوتی با سیستم ضد سرقت دارد. دزدگیر صدای مناسبی برای جلب توجه و فراری دادن سارقین تولید می کند و اگر مدل پیشرفته ای از آن داشته باشید بر روی ریموت نیز به شما هشدار می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>