اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لوله استیل

انواع لوله استیل:
تقسیم بندی لوله های استیل بر اساس سه فاکتور، ساخت، آلیاژ و کاربرد انجام می شوند.

لوله استیل یا به صورت کامل تر لوله استینلس استیل به نوعی لوله فولادی گفته می شود که کمتر از 2 درصد از آلیاژ آن را کربن تشکیل می دهد.

انواع لوله استیل بر اساس آلیاژ:
لوله استیل 304:
این لوله را می توان از پرکاربردترین انواع لوله های استیل بوده و مصارف گوناگونی دارد. متریال های به کار رفته در این لوله، 18 درصد کروم، 8 درصد نیکل، کربن و منیزیم می باشد. از کربن برای ایجاد مقاومت در لوله ها، از کروم برای بالابردن انعطاف و از نیکل برای جلوگیری از زنگ زدگی استفاده می شود.

بنابراین لوله هایی که نیکل در آن استفاده شده است در ساخت حفاظ و نرده های استیل در فضای خارجی و محیط های مرطوب مناسبترین گزینه است و همچنین کربنی که برای تولید این لوله استفاده می شود سبب مقاومت بالا در برابر سرما و حرارت شده است. لوله استیل 304 در ضخامت های مختلف تولید می شوند.

لوله استیل 316:
برای ساخت لوله استیل 316 تقریبا 10 تا 12 درصد نیکل، 16 تا 18 درصد کروم و 2 درصد مولیبدن استفاده می شود. همانطور که در بالا اشاره شد این آلیاژها از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری می کند انعطاف پذیری و جوش پذیری آنها را بالا می برد. از این محصول در سیستم تصفیه آب و فاضلاب، سیستم های تولید دارو و مواد غذایی و غیره استفاده می شود. لوله استیل 316 در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می شوند.

لوله استیل 201:
در ساخت این لوله ها از 5 درصد کروم و مقدار کمی نیکل استفاده می شود. طبق دو مورد قبلی که ذکر شد این دو آلیاژ سبب می شوند که لوله 201 در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی مقاوم باشد اما این مقاومت نسبت به لوله استیل 304 و 316 کمتر است و همین امر سبب شده در محیط های مرطوب استفاده نشود. از این محصول در دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

انواع لوله استیل بر اساس شکل:
لوله استیل بدون درز:
در ساخت این محصول از استیل 300 استفاده می شود. هیچ گونه درزی در ساختار آن ها وجود ندارد و انواع لوله 304، 316، 321، 310 و لوله دابلکس را شامل می شود. قیمت این مدل در مقایسه با لوله های درزدار، بیش تر است.

لوله استیل درزدار:
در ساخت این لوله نیز از استیل 300 استفاده می شود. در ساخت این لوله ها ورق های استیل به هم جوش داده می شود. لوله های 304، 316 و لوله دابلکس را شامل می شود. از لوله های استیل درزدار برای مصارفی که فشار در آن ها زیاد است، استفاده نمی شود.

انواع لوله استیل بر اساس کاربرد:
لوله استیل نرده:
از این محصول در ساخت نرده و حفاظ استفاده می شود و دارای ضخامت و قطرهای گوناگونی است. پرکاربردترین و پرمصرفترین این لوله ها دارای ضخامت 16، 25 و 38 میلی متر می باشند. این لوله ها معمولا درزدار هستند اما از استحکام خوب و سطح صافی برخوردارند.

لوله های 201 و 304 از جمله لوله های استیل هستند که در ساخت نرده کاربرد دارد. لازم به ذکر است به دلیل ویژگی های منحصر لوله 304 این مدل لوله بیشتر در ساخت نرده و حفاظ استفاده می شود. در مقابل در دکوراسیون ها و فضاهای داخلی، لوله 201 به دلیل قیمت مناسب و ظاهر زیبایی که دارد استفاده می شود.

لوله استیل نسوز:
از این لوله ها در محیط هایی که حرارت و دما بالا می باشد، استفاده می شود. لوله استیل نسوز 321 و 310 نمونه هایی از این لوله ها هستند.

از لوله استیل 321 در دمای حدود 960 درجه و لوله استیل 310 در دمای بالای 1000 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در سیستم لوله کشی صنعتی، خطوط هوای فشرده، خطوط آب سخت گیری شده و خطوط حاوی آب دریا استفاده می شوند.

به دلیل استفاده از کروم و نیکل، مولیبدن و تیتانیوم در ساختار این لوله ها، در دمای بالا پایدار می باشند.

لوله استیل نازک:
لوله استیل نازک یا لوله استیل جوشی معمولا دارای ضخامت 2 اینچ می باشد. همچنین در انواع ضخامتها همچون 0.5، 0.6، 0.7، 0.8 و 1 میلی متری ساخته می شوند و بیشتر در دکوراسیون و تزیینات کاربرد دارند.

لوله استیل طلایی:
این محصول از آلیاژی مشابه با لوله استیل نقره ای ساخته می شود به همین دلیل دارای رنگ ثابتی هستند. یکی از مواردی که لوله های استیل طلایی بیشترین کاربرد را دارند طراحی دکوراسیون داخلی و دکوراتیو است. دو آلیاژ 304 و 201 در ساخت این لوله ها مورد استفاده قرار می گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
هادی قاسمی:
سلام لطف میکنید لیست قیمت لوله (51-38-16 )304و201به همین شماره تو واتساب برام بفرستید
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>