اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مهارت های نرم افزاری عمومی در مهندسی عمران کدام هستند؟
در رشته های مختلف، نرم افزارهایی وجود دارند که آشنایی با آن ها ضروری است. تسلط بر روی این نرم افزارها، به عنوان یک نقطه قوت برای فرد در نظر گرفته می شود.

مهندس_عمران12

در طرف مقابل، عدم آشنایی با آن ها می تواند باعث از دست رفتن فرصت های شغلی شود. برخی از نرم افزارهای موجود در مجموعه «مایکروسافت آفیس» (Microsoft) نظیر ورد، اکسل و پاورپوینت، از نرم افزارهای عمومی هستند که یادگیری آن ها یک امر ضروری برای تمام مهندسان است.

در ادامه، به معرفی نرم افزارهای مهندسی عمران با کاربرد عمومی می پردازیم.

Microsoft Word چیست و چه کاربردی در مهندسی عمران دارد؟
«مایکروسافت ورد» (Microsoft Word)، شناخته شده ترین و محبوب ترین نرم افزار ویرایش متن است. این نرم افزار کاربرد بسیار زیادی در رشته های مختلف دارد.

قابلیت های متنوعی نظیر قلم های متعدد، گزینه های ویرایشی بسیار زیاد، قالب های سفارشی، امکان ایجاد فهرست، ارجاع دهی به بخش های مختلف متن، گرفتن خروجی با فرمت های متعدد و پشتیبانی از زبان های مختلف، باعث محبوبیت این نرم افزار نزد کاربران شده است.

در پروژه های عمرانی، معمولا از نرم افزار ورد برای نوشتن نامه، صورتجلسه و از همه مهم تر، نوشتن طرح ها و گزارش های مختلف استفاده می شود.

در صورتی که آشنایی کافی را با این نرم افزار ندارید، توصیه می کنیم قابلیت های آن را مخصوصا برای نوشتن گزارش یاد بگیرید. گزارش نویسی در قالب استانداردهای یک پروژه، مهارتی است که یک مهندس عمران خوب را از دیگران متمایز می کند.

Microsoft Excel چیست و چه کاربردی در مهندسی عمران دارد؟
«مایکروسافت اکسل» (Microsoft Excel)، یک نرم افزار صفحه گسترده (ذخیره داده ها در سطر و ستون) و محصول شرکت مایکروسافت است.

این نرم افزار به منظور انجام محاسبات، ایجاد جدول، رسم نمودار و برنامه نویسی ماکرو مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهای اکسل به اندازه ای زیاد هستند که می توان آن را در هر پروژه ای استفاده کرد.

در واقع، هر مهندس عمران در هر واحدی (اجرا، نقشه برداری، برنامه ریزی، قراردادها، مالی، طراحی، کنترل کیفیت، تخمین مقادیر و غیره) باید با نحوه استفاده از اکسل آشنایی داشته باشد.

داده های گزاراش های (روزانه، ماهانه یا دوره ای) واحدهای مختلف در یک پروژه عمرانی، معمولا در قالب فایل های اکسل ذخیره می شوند.

در برخی از موارد، اکسل به عنوان ابزاری برای نظارت بر عملکرد واحدها و کنترل پروژه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به این ترتیب، توصیه می کنیم اگر با این نرم افزار آشنایی کافی ندارید، یادگیری آن را در اولویت قرار دهید.

Microsoft PowerPoint چیست و چه کاربردی در مهندسی عمران دارد؟
«مایکروسافت پاورپوینت» (Microsoft PowerPoint)، محبوب ترین و پرکاربردترین نرم افزار ارائه است.

این نرم افزار با بهره گیری از قابلیت هایی نظیر قالب های آماده متنوع، گزینه های سفارشی سازی متعدد، افکت های انیمیشنی، سازگاری با فایل های دیگر مجموعه آفیس و گرفتن خروجی با فرمت های مختلف، به منظور ارا ئه در کنفرانس ها و جلسات مورد استفاده قرار می گیرد.

تقریبا تمام ارائه های جلسات کارگاهی، کنترل پروژه، مدیریت پروژه و دیگر جلسات مهم، توسط پاورپوینت ساخته می شوند.

مهندس عمران در هر سطحی، باید یک آشنایی حداقلی با نحوه ساخت ارائه توسط پاورپوینت را داشته باشد؛ چراکه در هر مرحله از پروژه امکان دارد از او خواسته شود تا در یک جلسه، راجع به مسائلی نظیر میزان پیشرفت پروژه، عملکرد بخش های مختلف، برنامه های آینده، موانع پیش رو و غیره صحبت کند. ساخت ارائه توسط پاورپوینت، این کار را بسیار ساده تر خواهد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>