اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

روش تاپ - دان یک روش ساخت برای زیرزمین های عمیق است که در آیین نامه BS:8002 نیز برای سازه های نگهبان ارائه شده است. این روش از اوایل دهه 60 میلادی به تصویب رسید و تاکنون در کشورهای مختلفی بر اساس نیاز ساختگاه استفاده شده است. روش تاپ - دان یک روش نو آورانه حفاری است که کم کم در حال کسب مقبولیت در صنعت است.

معرفی روش ساخت تاپ - دان

در روش ساخت تاپ - دان امکان اجرای همزمان طبقات زیر زمین همراه با پیشروی به تراز زیر پی و انجام عملیات خاکبرداری وجود دارد. در روش آپ - دان امکان ساخت همزمان بخش روسازه بالاتر از سطح زمین همراه با پیشروی طبقات زیرزمین و اجرای عملیات گودبرداری وجود دارد. اصول روش ساخت از بالا به پایین بر این قرار دارد که در ابتدا المان های باربر قائمی نصب می شود و سیستم سازه نگهبان از تراز طبیعی سطح زمین با استفاده از شمع ها و دیوارهای حایل، پیش از انجام هرگونه خاکبرداری، ساخته می شود.

سپس یک پوشش درجا ریخته شده (طبقه همکف معلق آینده) با پوشاندن مساحتی که باید حفاری شود، ساخته می شود. این کار با دنبال کردن خاکبرداری زیر پوشش درجا ریخته شده تا عمق مورد نیاز انجام می پذیرد. این در حالی است که به طور همزمان ساخت روسازه نیز پیش می رود. استفاده از این روش خلاقانه در گودبرداری های عمیق منجر به شتاب گرفتن زمان بندی اجرای پروژه ها در مقایسه با روش های متداول موقتی است.

برخلاف روش های سنتی، در روش تاپ - دان، ابتدا دیوار پیرامونی ساخته می شود و معمولاً پی های شمعی و ستون ها از تراز زمین نصب می شود.دال طبقه همکف نیز ریخته می شود و سپس حفاری طبقات زیرزمین با استفاده از یک بازشدگی که داخل دال ایجاد شده است، انجام می پذیرد. اساساً در روش ساخت از بالا به پایین نیازمندی به خاکبرداری زیر تراز زمین و ایجاد یک گود را منتفی می کند و ساختگاه پروژه برای ساخت از روز اول در دسترس است.

این روش به طور قابل توجهی میزان خسارت به سازه های هم جوار پروژه که به تغییرشکل و حرکت خاک حساس اند را کاهش می دهد. همچنین این روش به طور قابل توجهی سرعت تحویل پروژه به کارفرما را تسریع می کند، سبب کاهش استفاده از منابع و همچنین آلودگی شده و منجر به بهره وری در هزینه ها می شود. تعدادی گام های جزیی به عنوان بخش هایی از روند انجام این کار وجود دارد که شامل موارد زیر است.

  • شمع های درجا که به عنوان ستون های زیرزمین و سیستم نگهبان پیرامونی به کار می رود از زیر تراز ستون ها و دیوارهای همکف، ریخته می شود.
  • دال طبقه همکف در بالای شمع ها و دیوارهای پیرامونی ریخته می شود.
  • ساخت سازه بالای تراز زمین می تواند آغاز شود.
  • پس از اینکه دال بتنی به مقاومت مشخصی رسید، خاکبرداری زیر دال طبقه همکف ادامه پیدا می کند.

در صورتی که طبقات متعدد زیرزمین مورد نیاز باشد، می توان این فرآیند را تکرار کرد. این روش برای سازه ای که از نظر تئوری دارای ارتفاع نامحدود باشد، مجاز است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>