اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

شمع های درجا که به عنوان ستون های زیرزمین و سیستم نگهبان پیرامونی است از زیر تراز ستون ها و دیوارهای همکف، ریخته می شود. ابتدا دیوارهای پیرامونی زیرزمین اجرا می شود. این دیوار می تواند از نوع دیوار درجاریز، دیوارهای دیافراگمی پیش ساخته بتنی یا با استفاده از روش دوغاب بنتونیت، شمع های سکانتی، شمع های پیوسته یا سپری های فولادی باشد. استفاده از انواع دیوارهای حایل در این روش امکان پذیر است.

پس از اجرای دیوار حایل با توجه به شرایط پروژه و عمق گودبرداری می توان ستون های میانی سازه را اجرا کرد.پیش از هرگونه عملیات خاکبرداری، دال سقف زیرزمین اول از تراز زمین موجود اجرا می شود. دال سقف به عنوان یک مهار متقابل عمل می کند. در داخل دال یک بازشدگی تعبیه خواهد شد تا خاک های حاصل از عملیات خاکبرداری از طریق آن به بیرون از سایت انتقال یابد. پس از اجرای دال سقف اولین طبقه زیرزمین، عملیات خاکبرداری اولین زیرزمین انجام می شود.

پس از پایان یافتن خاکبرداری اولین زیرزمین و رسیدن به تراز سقف زیرزمین دوم، مجدداً عملیات اجرای دال سقف و پس از آن خاکبرداری انجام می شود. این روند تا رسیدن به تراز زیر پی ادامه پیدا می کند.پس از پایان عملیات خاکبرداری آخرین زیرزمین با رسیدن به تراز زیر پی سازه عملاً گودبرداری پایان می پذیرد.
در مرحله آخر فونداسیون سازه اجرا و بازشدگی های ایجاد شده در دال سقف ها بسته می شود و سازه زیرزمین تکمیل می شود.

لازم است ذکر شود که در عمل هر یک از مراحل مذکور با توجه به شرایط ویژه یک سایت انجام می شود و ممکن است نحوه اجرا از یک سایت به سایت دیگر متفاوت باشد. لذا شرایط ژئوتکنیکی ساختگاه، ملاحظات طراحی و مسایل اجرایی و همجواری پروژه است که تعیین می کند از چه روشی برای اجرا استفاده شود. در مواردی که امکان اخذ رضایت از همسایه های مجاور گودبرداری یا مقابله با تراز بالای سطح آب زیرزمینی در پروژه مطرح باشد، تقریباً تنها روش مطمئن و قابل اجرا است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>