اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیر ورق

نخست بال بر روی زمین به صورت تخت قرار داده شده و محور آن علامت زده می شود. در این حالت گیره های قائم کوچکی در فواصل مشخصی نسبت به یکدیگر در طول بال، در نزدیکی خط میانی آن جوش می شوند.سپس جان تیر ورق به صورت قائم بر روی بال قرار گرفته و به طور موقت با میل مهارهایی که بین جان و بال جوش شده اند، نگه داشته می شود.

گیره ها در طول بال، موقعیت جان را در طول خط میانی بال حفظ می کنند. حال می توان ورق بال فوقانی را در بالای جان نصب و خال جوش کرد. این روش در مورد تیرهای مستقیم با ارتفاع کم و متوسط به کار می رود. می توان تیر ورق را با خواباندن ورق جان بر روی قالب در موقعیت افقی مونتاژ نمود.

در این روش بعد از خواباندن جان بر روی قالب، ورق های بال در موقعیت خودشان قرار گرفته و با وسایلی نظیر گوه، پیچ، جک و یا در بعضی شرایط هوای فشرده، به دو لبه جان محکم می شوند. قالب به صورت اتوماتیک، بال را در موقعیت مشخص به صورت قائم نگه می دارد.

اگر جان لاغر و یا عمیق (با ارتفاع زیاد) باشد، باید احتیاط کرد که فشار زیادی بر روی بال ها وارد نشود، چرا که می تواند باعث کمانه کردن جان به سمت بالا شود. از آنجایی که بال ها به صورت قائم بر روی پایه نگه داشته می شوند، زمانی که فشار از روی آن ها برداشته شده و جان به صورت اولیه در می آید، امکان دارد که بال ها بچرخند و دیگر نسبت به هم موازی نباشند.

تیرهای ماهیچه ای به شکل شکم ماهی، معمولاً با خواباندن جان به صورت افقی مشابه حالت شرح داده شده مونتاژ می شوند. اما در عین حال برخی از این گونه تیرها، که زیاد عمیق نیستند، به صورت کاملاً بالعکس یعنی به روش قرارگیری جان به صورت قائم مونتاژ می شوند. در این روش بال تحتانی، روی قسمت فوقانی قرار داده شده و با کمی فشار و یا حرارت در مقابل لبه منحنی جان محکم می شود.

مونتاژ اولیه مقاطع جعبه ای

ستون های جعبه ای دارای دو بال و دو جان هستند و در اکثر سازه های ساختمانی با اسکلت فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به عدم امکان دسترسی به داخل ستون پس از بسته شدن آن و در نتیجه عدم امکان جوشکاری سخت کننده های داخلی آن در مرحله مونتاژ اولیه، یک وجه از چهار وجه ستون نباید مونتاژ شود.

ترتیب کار به این شکل است که مطابق مونتاژ مقاطع I شکل ابتدا یک قالب یا فیکسچر مناسب در روی یک شاسی ساخته می شود. در اینجا مونتاژ بر روی یک بال انجام می شود، و دو جان ستون مطابق نقشه های کارگاهی مونتاژ می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>