اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قاب های فولادی

قاب های فولادی مهاربندی شده کاربرد روز افزونی در ساخت و سازهای صنعتی و ساختمانی دارند. در سال های اخیر تحقیقات فراوانی از نقطه نظر عملکرد و رفتار این نوع سازه ها در حالت های الاستیک و غیرالاستیک انجام شده است. نتایج حاصل در بهبود ضوابط طراحی و چگونگی اجرای آنها مؤثر بوده است.

قاب خمشی معمولی

چون از این قاب و اتصالاتش در برابرزلزله انتظار شکل پذیری نداریم پس اصلاً عضو فیوز هم وجود ندارد و کلیه مقاطع، صرفاً فشرده باشند کافی است. بنابراین در این قاب استفاده از ورق تقویت به شرط فشرده بودن مجاز است (جوش ورق تقویت هم می تواند منقطع باشد).

قاب خمشی متوسط و ویژه

در این دو نوع قاب در برابر زلزله انتظار شکلپذیری داریم و دو انتهای تیرها فیوز سازه ای بوده و در برابر نیروهای شدید زلزله با تشکیل مفصل پلاستیک در این قسمت ها می تواند انرژی زلزله رو مستهلک کند. بنابراین تیرها در این قاب ها می بایست به ترتیب فشرده لرزه ای با شکلپذیری متوسط و زیاد باشد و استفاده از ورق تقویت در این دو قاب هم غیر مجاز است.

قاب مهاربند ی همگرا ی معمولی

از قاب مهاربند ی همگرا ی معمولی هم انتظار تغییر شکل های غیرالاستیک زیادی نمی رود لذا فشرده بودن تیرها و مهاربندهای دهانه های قاب های با مهاربند ضربدری و قطری کافی است. ولی مهاربندهای شورون (هفتی و هشتی) و تیرهای دهانه هایی که مهاربند وجود دارد بایستی فشرده لرزه ای با سطح متوسط باشد. ولی در تیرهای خارج از دهانه های مهاربندی حتی لزومی به فشرده بودن تیر نیست و از تیر لانه زنبوری هم می توانیم استفاده کنیم.

قاب های مهاربندی همگرای ویژه

در این قاب های مهاربندی همگرای ویژه در برابر زلزله انتظار تغییرشکل های غیرالاستیک زیاد بدون کاهش مقاومت را داریم و خود عضو مهاربند به عنوان عضو فیوز است (البته در ورق اتصال هم مفصل پلاستیک تشکیل می شود و به نوعی جزء فیوز است). در این نوع سیستم مهاربندی هم عضو مهاربند و هم تیرها و ستون های دهانه های مهاربندی بایستی فشرده لرزه ای با سطح شکلپذیری زیاد باشد پس در تیرهای مربوط به دهانه های مهاربندی به هیچ وجه از ورق تقویت نمی توانیم استفاده کنیم ولی در تیرهای خارج از دهانه های مهاربندی هیچ شرط فشردگی وجود نداره و علاوه بر تیرهای لانه زنبوری و یا تیر با ورق اتصال حتی می شود از تیر غیر فشرده و یا احیاناً از تیرورق با جان لاغر هم استفاده کرد.

سیستم مهاربندی واگرا

در سیستم مهاربند واگرا تیر پیوند فیوز سازه ای بوده و بایستی به صورت آی شکل و یا قوطی شکل ساخته شده از ورق و فشرده لرزه ای با شکلپذیری زیاد باشد. ستون های دهانه های مهاربند شده هم باید فشرده لرزه ای با سطح شکل پذیری زیاد باشد. فقط تیر خارج تیر پیوند اگه مقطعش متفاوت باشد می تواند فشرده لرزه ای با سطح شکلپذیری متوسط هم باشد. هیچ عضو اضافی ای نباید به تیر پیوند متصل شود چون عملکرد تیر پیوند رو مختل می کند. مثلاً تیرچه ها به هیچ وجه نباید به داخل تیر پیوند وارد شود و تیرچه ها حتماً باید موازی با تیر پیوند باشند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>