اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میکروپایل

در صورتی که امکان کوبش لوله های میکروپایل از ابتدا به دلایل مختلف نظیر وجود کف سازی، بتن مگر، لایه متراکم خاک و غیره میسر نباشد، می بایست نسبت به انجام عملیات حفاری اقدام نمود. عملیات حفاری به روش های مختلف نظیر حفاری دورانی (Rotary) و یا دورانی- ضربه ای (D.T.H) صورت می پذیرد. حفاری باید تا عمقی که امکان کوبش میسر شود، ادامه یابد. بعضاً حفاری در کل ارتفاع میکروپایل نیز صورت می گیرد.

لوله کوبی

به منظور استقرار لوله های میکروپایل در محل گمانه، غالباً از عملیات لوله کوبی استفاده می شود. برای این منظور در مرحله اول عملیات از لوله نوک تیز میکروپایل استفاده می شود و پس از فرو رفتن لوله اول، لوله دوم به لوله اول متصل و کوبیده می شود و عملیات کوبش به همین منوال ادامه می یابد. جهت اتصال کامل لوله ها به یکدیگر علاوه بر استفاده از بوشن های رزوه شده، لوله ها به لبه بوشن نیز، جوش داده می شوند.

عملیات کوبش تا زمانی که امکان کوبیدن لوله ها میسر باشد ادامه می یابد و اگر در ازای 30 ضربه متوالی لوله کوب، لوله بیشتر از 10سانتیمتر فرو نرود، عملیات کوبش لوله میکروپایل متوقف می‌شود. در این حالت تا تحقق عمق طراحی حفاری انجام شده و سپس لوله های مربوط به میکروپایل در درون گمانه نصب می‌شود.

لوله های میکروپایل به قطر خارجی 76 میلیمتر و قطر داخلی 68 میلیمتر در قطعات دو متری هستند. این لوله ها به وسیله بوشن و جوش به یکدیگر متصل می شوند. هر میکروپایل دارای 80 سوراخ به قطر 8 میلیمتر، در هر متر طول است. محیط داخلی لوله ها بایستی برق زده باشد تا در تزریق دوغاب اثرات منفی نداشته باشد.

تزریق

عملیات تزریق دوغاب سیمان بایستی با دقت در بخش ساخت دوغاب و تزریق آن صورت گیرد. مجموعه دستگاه های تزریق از سه بخش میکسر اولیه، میکسر ثانویه و پمپ تزریق تشکیل می شود. اختلاط در میکسر اولیه از نوع سیستم چرخش سریع آب (circulation) است و میکسر ثانویه از نوع پره ی است.

ساخت دوغاب تزریق در همزن های میکسر اولیه صورت می گیرد. ابتدا آب به میزان مورد نظر ریخته شده و سپس متناسب با نسبت آب به سیمان (WCR) مورد نیاز، سیمان به آن افزوده می شود. زمان حداقل هم زدن دوغاب سیمان، 30 ثانیه است. نسبت آب به سیمان مورد استفاده با توجه به شرایط زمین بین 5/0 تا 5/1 مطلوب است. پس از آماده شدن دوغاب، جهت نگهداری، دوغاب در داخل همزن ثانویه ریخته شده و سپس به وسیله پمپ های تزریق مخصوص تزریق می‌شود.

به دلیل اینکه دوغاب سیمان باید تحت فشار زیاد در لایه های خاک نفوذ کند، جهت تزریق دوغاب سیمان از یکسری شیلنگ دو جداره به نام پکر (packer) استفاده می شود. پکرها بعد از اینکه به درون لوله میکرو پایل فرستاده شدند جداره دوم آنها به وسیله پمپ هوا باد می شود که با این کار پکر کاملاً به بدنه لوله می چسبد و مانع خروج دوغاب در حین تزریق از بالای لوله می شود.

مثلاً مرحله اول بستن پکر برای ریزشمع 8-10 متری در عمق 6 متری گمانه بوده و پس از اتمام عملیات تزریق عمق 6 متری، پکر در عمق 4 متری بسته می شود و پس از اتمام تزریق در این مرحله، پکر در عمق 2 متری بسته می شود و نهایتاً پس از تزریق در این مرحله، پکر سرچاهی بسته می شود و عملیات تزریق به اتمام می رسد. در صورتیکه نشتی دوغاب از سطح یا میکروپایل های جانبی مشاهده شود، عملیات تزریق متوقف می‌شود.در صورتی که درون لوله میکروپایل قبل از تزریق دوغاب سیمان، کثیف باشد باید توسط فشار آب یا هوای فشرده درون لوله تمیز شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>