اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سازه ها

مهاربندها در سیستم سازه ای قاب مهاربندی شده همگرا با توجه به مکانیزم تسلیم مطلوب، از اعضای تسلیم شدنی هستند. طراحی این اعضا با استفاده از سه معیار مقاومت، شکست و فشردگی با استفاده از ضوابط آییننامه AISC -2005a انجام می شود.اساس روش بر جلوگیری از تجمع پلاستیک شدن اعضا در یک سطح و توزیع آن در کل ارتفاع سازه است. بدین لحاظ مطلوب است توزیع مقاومت اعضا مهاربند در ارتفاع سازه متناسب با توزیع برش در طبقات سازه باشد.

طراحی قاب های مهاربندی شده همگرا با استفاده از روش نوین طراحی پلاستیک بر مبنای سطح عملکرد انجام می شود. از جمله تفاوت های اساسی روش مذکور با دیگر روش های طراحی رایج الگوی بار جانبی و چگونگی محاسبه برش پایه طراحی است. نتایج حاصل از طراحی و ارزیابی قاب های مذکور
به شرح ذیل است.سازه طراحی شده مقاومت نهایی بیش از مقاومت مورد انتظار (برش پایه طراحی) را در جابه جایی هدف از خود نشان می دهد که یک سازه با مقاومت نهایی مناسب را نتیجه می دهد.

تشکیل مفاصل پلاستیک حاصل از اعمال حالات مختلف بارهای جانبی، نشانگر توزیع خسارت در کل سازه به صورت یکنواخت است. حداکثر تغییر مکان نسبی طبقات که به کمک تحلیل دینامیکی غیرخطی تاریخچه زمانی، توزیع یکنواختی در ارتفاع دارد. با توجه به اینکه در روش طراحی پلاستیک از ابتدا رفتار غیرخطی سازه در نظر گرفته می شود، توزیع مفصل پلاستیک در طبقات یکنواخت است و در اکثر حالات تا طبقه بام گسترش پیدا می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>