اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

مواد افزودنی یا همان مواد دارای خواص سیمانی که در بتن اسفنجی به کار می روند شامل رقیق کننده های سیمان، خاکستر بادی و پوزلان طبیعی، روباره و بخار سیسلی است.در واقع این مواد بر عملکرد زمان گیرش، میزان افزایش مقاومت، تخلخل، نفوذپذیری و… در بتن تأثیر می گذارند و در یک کلام کلید عملکرد بالای بتن، در استفاده از موارد افزودنی است.گاز سیلیس، خاکستر بادی و روباره، همگی دوام بتن را به وسیله کم کردن نفوذ پذیری و شکاف (ترک خوردگی) افزایش می دهند.

گاز سیلیس

یک فراورده فرعی (محصول جانبی) از تولید سیلیکون است و از دانه های خیلی ریز و ذرات کروی شکلی تشکیل شده و به طور موثری مقاومت و دوام بتن را افزایش می دهد. و به طور مکرر برای ارتفاعات بلند ساختمان ها به منطور افزایش مقاومت فشاری بتن (با استفاده از گاز سیسلی مقاومت فشاری بتن از 20000psi هم فراتر میرود) استفاده می شود و می توان از آن 12٪-5٪ به جای سیمان در بتن استفاده کرد.

خاکستر بادی

خاکستر بادی، محصول فرعی انبار زغال سنگ سوزان در نیروگاه های برق است و سال ها قبل به عنوان ماده ای بی مصرف روی زمین انباشته می شد و بدون استفاده بود. اما حالا به عنوان یک ماده مهم در صنعت سیمان سازی به کار برده می شود و می توان از آن 65٪-5٪ به جای سیمان در بتن استفاده کرد.

روباره

روباره، محصول فرعی زباله در صنعت پولاد است و سهم آن در مقاومت و دوام بتن بیشتر است و می توان از آن 70٪ -20 به جای سیمان در بتن استفاده کرد.

مزایای بتن اسفنجی

بتن اسفنجی دارای مزایای اقتصادی و زیست محیطی فروانی است که البته مزایای زیست محیطی آن بیشتر مد نظر است. از مزایای اقتصادی آن می توان به پایین آمدن خرج های فراوان به منظور هدایت آب باران و فاضلاب اشاره داشت. در واقع می توان گفت با وجود بتن اسفنجی نیازی به ساختن جوی های آب فراوان در سطح شهر و کنار خیابان و کوچه ها و همچنین کانال های بزرگ آب نیست. زیرا این بتن هر گونه بارندگی را مستقیماً به زمین و سفره های آب زیرزمینی منتقل می کند و در واقع یک مزیت زیست محیطی نیز محسوب می شود. از دیگر مزایای زیست محیطی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جلوگیری از بروز آب گرفتگی در معابر و مکان ها به هنگام بارندگی
  • جلوگیری از آلوده شدن آب بارندگی ها زیرا اگر زمین غیر قابل نفوذ باشد، آب باران و برف در سطح زمین که آلودگی فراوانی دارد جریان می یابد و منجر به آلوده شدن آب بارندگی می شود.

پر شدن ذخایر آب زیر زمینی

در نقاط سرد که ماندن برف و باران روی زمین (بعد از بارش) منجر به سردتر شدن آن مناطق می شود، می توان با استفاده از این بتن آب باران و برف را به داخل زمین هدایت کرد و از سرد تر شدن آن ناحیه جلوگیری کرد.همچنین می توان از این نوع بتن در مکان هایی که نیاز به زمین خشک است، استفاده کرد مثلاً در زیرسازی چمن های استادیوم فوتبال.

همچنین در مناطق سردسیر، به دلیل عبور آب از این بتن از یخ زدگی سطح معابر و در نتیجه ایجاد خطر جلوگیری می کند که شهردار ی های محترم می توانند از این بتن در پیاده رو سازی ها و محوطه سازی پارک ها، پارکینگ ها و معابری که مشکل آبگیری دارند، استفاده نمایند.ایجاد مناظری زیبا به هنگام بارندگی، زیرا با وجود این بتن دیگر هنگام بارندگی آب گرفتگی وجود ندارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>