اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

روش اجرای ساختمان های بتن مسلح دیوار باربر با قالب های عایق ماندگار بلوکی نئوپور و پلی استایرن یکی از انواع شیوه های اجرای سیستم ICF است. سیستم سازه ای حاصل از این روش اجرا، به عنوان سیستم سازه ای دیوار باربر با دیوارهای برشی بتن مسلح محسوب می شود. در صورتی که ضوابط شکل پذیری بر اساس آیین نامه 2800 و مبحث 9 مقررات ملی ایران رعایت نشود، با استناد به مبحث 9 مقررات ملی ساختمان ایران، کاربرد این سیستم صرفاً در مناطق با خطر نسبی کم و متوسط و برای ساختمان های دارای اهمیت کم و متوسط تا حداکثر ارتفاع 10 متر مجاز است.

بدیهی است در صورتی که ضوابط شکل پذیری رعایت شود، ضمن رعایت ضوابط مقاومت در برابر حریق، حداکثر ارتفاع ساختمان بر اساس ضوابط آیین نامه 2800 ایران، 50 متر از تراز پایه است.در این سیستم از قالب های عایق ماندگار بلوکی استفاده می شود. این بلوک ها در ابعاد و ضخامت های مختلف با استفاده از پلی استایرن منبسط شونده کندسوز و نئوپور تولید می شود. برای اتصال طرفین قالب از رابط های فلزی استفاده می شود. اتصال این بلوک ها در ارتفاع و در طول با استفاده از کام و زبانه تعبیه شده در بلوک ها انجام می شود. در زمان بتن ریزی به منظور نگه داری قالب ها و ایجاد داربست برای اجرای طبقات بالاتر، لازم است در فواصل مناسب پشت بند اجرا شود.

الزامات روش اجرای ساختمان های بتن مسلح دیوار باربر با قالب های عایق ماندگار بلوکی پلی استایرن و نئوپور

بارگذاری ثقلی و لرزه ای سیستم سازه ای حاصل از این روش، باید به ترتیب بر اساس آخرین مبحث 6 مقررات ملی ساختمان و استاندارد 2800 ایران صورت گیرد.طرح سازه ای سیستم حاصل از این روش باید بر اساس مبحث 9 مقررات ملی ساختمان یا آیین نامه ACI318-05 و ویرایش های بعدی از آن صورت گیرد.
ضخامت مفید دیواره های بتنی نباید از 15 سانیتمتر کمتر باشد.بتن مصرفی باید از نوع بتن سازه ای و با حداقل مقاومت 20 مگاپاسکال و حداکثر اندازه اسمی سنگدانه مصرفی 20 میلیمتر باشد.

مشخصات تمامی مصالح مصرفی مربوط به اجزا قالب بندی ماندگار، باید مطابق با استانداردهای بین المللی معتبر و اسناد ارائه شده باشد. مشخصات سایر مصالح نیز باید مطابق استانداردها و آیین نامه های ملی یا معتبر بین المللی باشد.مقاومت سیستم در برابر آتش (که وابسته به نوه و جزییات دیوار است) باید مطابق با الزامات مبحث 3 مقررات ملی ساختمان و آیین نامه 444 مرکز تامین شود، مدرک ارائه شده توسط متقاضی معرف سیستمی با مقاومت 90 دقیقه در برابر آتش است که برای ساختمان های بلند کافی نیست. برای مقاومت های بالاتر به ضخامت های بیشتر دیوار بتنی نیاز است.

پلی استایرن باید از نوع کندسوز (خود خاموش شو) باشد. اصولاً استفاده از پلی استایرن منبسط شونده معمولی در ساختمان مجاز نیست و حتماً فقط باید از نوع خود خاموش شو استفاده شود.پلی استایرن مورد استفاده باید مطابق با استانداردهای معتبر بین المللی و دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن باشد.محافظت از بلوک پلی استایرن باید به وسیله پوشش و مانع حرارتی مناسب صورت گیرد. به عنوان مثال می توان از یک اندود یا تخته گچی حدود 13 میلیمتر یا سایر مصالح که از نظر مقاومت در برابر دمای بالا، معادل آن باشد، استفاده نمود. پوشش محافظت کننده باید دارای اتصال مکانیکی به سازه باشد و چسباندن آن به پلی استایرن به تنهایی قابل قبول نیست.

لایه پلی استایرن بین واحدهای مستقل نباید امتداد داشته باشد. و حتماً باید به وسیله مصالح غیر قابل سوختن با مقاومت کافی در برابر آتش قطع شود.لایه پلی استایرن باید در محل سیستم کف / سقف قطع شده، بین طبقات امتداد نداشته باشد، از جمله هر گونه امتداد عمودی لایه پلی استایرن در دیوارهای خارجی، شفت های پلکان، آسانسور و نظایر آنها باید محل کف / سقف قطع شود.چنانچه هر گونه سوراخ یا گشودگی در دیوارهای با مقاومت الزامی در برابر آتش ایجاد شود مثلاً برای عبور تأسیسات، گشودگی باید به نحو مناسب آتش بنید شود، به گونه ای که درجه مقاومت در برابر آتش دیوار کاهش نیافته و ضمناً لایه پلی استایرن منبسط شونده در برابر آتش کماکان محافظت شود.

در مناطقی که در معرض خطر حمله حشرات موذی، مانند موریانه، قرار دارند لازم است تمهیدات لازم برای محافظت از لایه پلی استایرن به عمل آید.تمهیدات لازم در شرایط اقلیمی مختلف کشور برای پوشش نهایی جهت مقابله در محیط های خورنده و نیز استفاده از فولاد گالوانیزه در این محیط ها و رعایت الزامات مربوط به مبحث 9 مقررات ملی ساختمان الزامی است.تمامی مصالح و اجزا در این سیستم اعم از معماری و سازه ای از حیث دوام، زیست محیطی و …. باید بر مبنای مقررات ملی ساختمان ایران، یا آیین نامه های ملی یا معتبر بین المللی شناخته شه و مورد تایید به کار گرفته شود.

در خصوص این سیستم رعایت مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان صرفه جویی در مصرف انرژی الزامی است.صدابندی هوابرد جداکننده های بین واحدهای مستقل و پوسته خارجی ساختمان و صدابندی سقف بین طبقات باید مطابق مبحث 18 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان عایق بندی و تنظیم صدا تامین شود.تمامی مقررات ساختمانی و مقررات محافظت در برابر آتش باید به تناسب و بر اساس مقررات موجود در کشور رعایت شود.

در تمامی مراحل تولید، طراحی و اجرا مسئولیت نظارت عالیه و کنترل کیفی بر عهده شرکت متقاضی است.
توجیه اقتصادی طرح از وظایف مرکز تحقیقات ساختمان مسکن نبوده و صرفاً به عهده شرکت متقاضی است.
رعایت تمامی مباحث مقررات ملی ساختمان و آیین نامه های ملی در استفاده از این سیستم الزامی است.
اخذ گواهینامه فنی برای محصولات تولیدی، پس از راه اندازی خط تولید کارخانه، از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>