اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مصالح ساختمانی


چینش و انبار کردن آجرها در محل ساخت

آجرها را نزدیک محل کار بچینید، به صورتی که کمترین کار برای تخلیه و حمل مجدد آجرها در پالت ها یا چرخ های دستی انجام شود. انواع مختلف آجرها (مانند آجرهای رسی، آجرهای رس و خاکستر آتشفشانی و …) باید به صورت مجزا دسته بندی و انبار شوند.آجرهایی با مقاومت و سایزهای مختلف (یعنی ماژولار یا غیر ماژولار) باید به صورت مجزا دسته بندی و انبار شوند. انواع مختلف آجر مانند آجرهای صلب، آجرهای توخالی و آجرهای سوراخدار باید به صورت مجزا دسته بندی و انبار شوند.هنگام چیدن آجرها برای بررسی کیفیت و شمارش راحتتر باید اقدامات زیر انجام شود:

  • آجرها را بر روی سطح زمین نرم و خشک بچینید.
  • پشته آجرها نباید بیشی از 50 آجر طول، 10 آجر ارتفاع و 4 آجر عرض داشته باشد.

انبار کردن فولاد در محل ساختپ

فولاد باید به صورتی انبار شود که از اعوجاج و پیچیدگی در آن اجتناب شود و دچار تغییر شکل یا خوردگی نشود. فولادهایی از دسته های مختلف باید به صورت مجزا انبار شوند. در هنگام انبار کردن فولاد در محل ساخت به موارد زیر دقت کنید.

انبار کردن آرماتورهای تقویتی

آرماتورهایی با دسته ها، اندازه ها و طول های مختلف باید به صورت مجزا انبار شوند تا مشکلات مربوط به اندازه ها و طول ها برطرف شود و پرت در بریدن از اندازه های استاندارد کاهش پیدا کند.انتهای آرماتورهای هر دسته را با رنگ های مختلف متمایز کنید.آرماتورها را با دوغاب سیمان قبل از انبار کردن برای جلوگیری از پوسته شدن و خوردگی بپوشانید.اگر لازم است که آرماتورهای به مدت طولانی انبار شوند، آنها را حداقل 150 میلیمتر بالاتر از سطح زمین انبار کنید.

انبار کردن فولاد سازه ای

محل های مجزایی را برای انبار کردن فولاد سازه ای با دسته ها، اندازه ها و طول های مختلف اختصاص دهید.فولاد سازه ای را 150 میلیمتر بالاتر از سطح زمین و بر روی سکو، تخته یا هر تکیهگاه دیگری برای جلوگیری از اعوجاج مقاطع انبار کنید.در مناطق ساحلی یا در صورت انبار کردن طولانی مدت، از پوششی اولیه برای محافظت از آرماتور در مقابل پوسته شدن یا زنگ زدن بر روی سطح فولادها اعمال کنید.

انبار کردن سیمان در محل ساخت

سیمان را در ساختمانی انبار کنید که خشک، بدون نشت و به اندازه کافی بدون رطوبت باشد.محل انبار سیمان باید تا حد امکان پنجره های کمتری داشته باشد.کیسه های سیمان را بر روی سکوهای چوبی و به اندازه 150 تا 200 میلیمتر بالاتر از سطح زمین انبار کنید.کف محل ذخیره سازی می تواند از بتن سیمانی یا دو لایه آجر خشک بر روی زمین با تحکیم خوب تشکیل شده باشد.کیسه های سیمان را نزدیک به هم قرار دهید تا از جریان هوا در بین آنها کاسته شود.ارتفاع پشته نباید بیشتر از 10 بسته باشد تا از احتمال فشرده شدن تحت فشار جلوگیری شود.

عرض پشته نباید بیش از چهار بسته یا 3 متر باشد.در پشته هایی با ارتفاع بیش از 8 بسته سیمان، کیسه های سیمان باید در جهت طولی و به صورت متعامد چیده شوند تا پشته کلاف شده و احتمال ریزش آن کاهش پیدا کند.بسته های سیمان را به صورتی روی هم انبار کنید که برداشتن و استفاده از آنها آسان باشد.روی بسته ها لیبلی قرار دهید که تاریخ رسیدن سیمان هر پشته را نشان دهد تا سن سیمان را بدانید.هنگامی که سیمان را به مدت طولانی یا در طول فصل بارندگی می خواهید انبار کنید، آن را کام ا لا با یک لایه ضد آب مانند پلی اتیلن محصور کنید.انواع مختلف سیمان باید به صورت مجزا پشته و انبار شوند.

انبار کردن سنگدانه در محل کار

سنگدانه ها را در محل کار بر روی زمین سخت، مسطح و خشک انبار کنید.در صورتی که چنین سطحی در دسترس نباشد، از یک سکوی تخته ای یا ورقه های آهنی چین دار یا یک سطح از بلوک یا یک لایه از بتن صاف را استفاده کنید تا از آلودگی سنگدانه ها به رس، غبار، گیاهان و دیگر عوامل خارجی جلوگیری شود.
فاصله مناسب بین دپوهای سنگدانه نرم و درشت را برای جلوگیری از مخلوط شدن دنباله دپوها با هم حفظ کنید.اگر ممکن بود بین هر دو نوع از سنگدانه دیوار جداکننده بکشید.سنگدانه نرم را به نحوی دپو کنید که کمترین هدر رفت سنگدانه به دلیل وزش باد را داشته باشید.

انبار کردن الوار در محل ساخت

الوارها را به صورتی بر روی تیرها یا بلوک هایی با سطح صاف انبار کنید که حداقل فاصله آنها از سطح زمین 150 میلیمتر باشد.اعضایی با طول مختلف و با مصالح مختلف را به صورت مجزا انبار کنید.مصالحی با طول برابر را روی هم انباشته کنید و در میان آنها فاصله اندازه ایی قرار داده می شود که هر لایه را ازدیگری جدا می کند.بین هر دو عضو مجاور هم فاصله ای 25 میلیمتری در نظر بگیرید.قطعات بزرگ تر را در لایه های پایین و قطعات کوچک تر را در لایه های بالاتر قرار دهید، اما یک انتهای پشته را بهصورت عمودی بچینید.
عرض و ارتفاع مناسب یک پشته پیشنهادی حدوداً 1/5 متر 2 متر است.

فاصله بین پشتههای مجاور هم حداقل 450 میلیمتر پیشنهاد می شود.پشته ها را از بادهای سرد و خشک، نور مستقیم خورشید و باران دور نگه دارید.توصیه می شود برای جلوگیری از تغییر شکل یا پیچیدگی الوار در پشته یک جسم سنگین مانند ورق های فلزی یامقاطع بزرگ چوبی روی آنها قرار دهید.اگر لازم است که الوار برای حدود یک سال یا بیشتر انبار شود، انتهای تمام اعضا را با قطران زغال سنگ، رنگ های آلومینیومی، واکس میکروکریستالین پوشش دهید تا از ترک خوردن انتهای مصالح جلوگیری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>