اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


گریتینگ


گریتینگ پله

گریتینگ پله همان کف پله فلزی است که با سطح مشبک گریتیگ ساخته می شود. از این نوع پله گریتینگ بیشتر برای ارتباط طبقات مختلف سازه های فلزی و پله های گردان دور مخازن پتروشیمی و پالایشگاه های نفت و گاز و به کار می رود. همچنین در راه پله های صنعتی بنا بر محیط کاری از انواع گریتینگ پله گالوانیزه نیز استفاده می شود. در این نوع هم پاگرد و هم پله را از نوع گریتینگ طراحی و می سازند.

همچنین امروزه با رشد ساختمان سازی ها و برج های چندین طبقه، جهت ساخت پله فرار، گریتینگ بهترین پیشنهاد بوده و در انواع راه پله های رفت و برگشت و پله های گردان (راه پله اسپیرال) ساخته و اجرا شده اند. در این مورد بنا بر نیاز کارفرما گریتینگ ها گالوانیزه و یا با روکش رنگ پوشش دهی می شوند. البته در صورت نیاز به رنگ کاری گریتینگ، بهتر است جهت بالا بردن مقاومت گریتینگ و افزایش عمر آن، ابتدا توسط گالوانیزه گرم آبکاری شده و در نهایت رنگ مورد نظر روی گریتینگ پاشیده شده یا در وان رنگ غوطه ور شود.

پله فلزی را معمولا توسط ورق هایی که در دو طرف آن جوش داده شده (بغل پله یا Fixing Plate) به شمشیری راه پله پیچ و مهره می شوند که این روش در بهینه ترین حالت خود قرار دارد؛ سرعت بالا، عدم آسیب به پوشش گریتینگ، خطر کمتر و هزینه های پایین تر نصب پله. همچنین پاگرد گریتینگ را توسط بست گریتینگ روی سازه پله نصب و محکم می کنند.اجزای اصلی به سه بخش تقسیم می شوند:

1- گریتینگ: بخش اصلی پله از پنل های معمول گریتینگ تشکیل شده که به هر دو صورت ساده و مضرس قابل استفاده است.

2- بغل پله (Side plate): برای اتصال آسان پله به سازه از بغل پله استفاده می شود که نحوه سوراخکاری آن برای تایپ های مختلف بر اساس استاندارد متغییر است.

3- جلو پله (Nosing plate): وظایف این قطعه شامل موارد زیر است:

  • افزایش استحکام پله
  • بالا رفتن اصطحکاک و جلوگیری از لغزش
  • افزایش ایمنی به دلیل وجود انحناء در قسمت جلو
  • قابل رویت شدن لبه پله در سازه و محل نصب برای افزایش ضریب ایمنی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>