اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گریتینگ

جهت ثابت کردن گریتینگ در محل نصب گریتینگ بنا بر نیاز، موقعیت و شرایط آب و هوایی از روش های مختلفی استفاده می‌شود. اولین و آسان ترین روش، جوشکاری گریتینگ روی سازه است. این روش تنها در موردی کاربرد دارد که گریتینگ و محل نصب، فلزی و بدون پوشش (مانند گالوانیزه گرم) باشد. چراکه اولاً جوشکاری مستحکمی حاصل نمی شود، ثانیا باعث خوردگی گریتینگ از همان محل انصال م شود.

دومین روش بتن ریزی گریتینگ است که معمولا برای کانال های آبرو و مکان هایی که نیاز به جابه جایی گریتینگ نیست کاربرد دارد. و در نهایت سومین و بهترین روش نصب گریتینگ، استفاده از بست گریتینگ است.

بست گریتینگ در واقع از بخش های ابرویی، چنگکی و پیچ و مهره تشکیل شده است. چنگکی قسمت پایین بست بوده و به سازه یا پلت فرم مربوطه متصل شده. ابرویی قسمت مقابل آن است که در بالای بست قرار داشته و روی چشمه های گریتینگ می نشیند. در نهایت به وسیله پیچ، واشر و مهره، بست گریتینگ را محکم کرده و گریتینگ به محل نصب، اتصال از نوع جداشدنی می یابد.

پوشش بست گریتینگ از دو نوع گالوانیزه گرم و گالوانیزه سرد، بسته به محل نصب و میزان رطوبت انتخاب می‌شود. بدیهی است گالوانیزه باعث بالارفتن عمر آن خواهد شد.مزایای استفاده از بست گریتینگ، آسان و سریع بودن نصب، کم شدن هزینه نصب، قابلیت جابه جایی گریتینگ در مواقع نیاز، استحکام و اطمینان بالا، عدم ایجاد خوردگی در گریتینگ و زیبایی است.

استفاده از جوش

در این روش گریتینگ مستقیماً به تکیه گاه جوش می شود بدین ترتیب که انتهای تسمه های باربر به طول 20 و ارتفاع 5 میلیمتر به سازه جوش شده و قطعه کاملاً ثابت می‌شود (مطابق با استاندارد MBG531). توجه به این نکته ضروری است که در این روش پس از جوشکاری به دلیل آسیب دیدن گالوانیزه بر اثر جوشکاری، عملیات تعمیر پوشش انجام می‌شود.

استفاده از کلمپ گریتینگ (بست گریتینگ)

در محل هایی که امکان جوشکاری نبوده و یا کاربری گریتینگ به گونه ای است که احتمال جابه جایی آن وجود دارد از کلمپ مخصوص استفاده می شود، برای یک اتصال کامل، در هر طرف گریتینگ دو عدد از این مجموعه استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>