اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

فقدان مقاومت و دوام سازه. ممکن است وسعت خرابی را نشان دهد یا نشانه حجم بیشتری از مشکلات باشد. اهمیت آنها بستگی به نوع سازه و نوع ترک خوردگی دارد. انواع ترک هایی که برای سازه های ساختمانی قابل قبول هستند، برای سازه های دیوار حائل آبی قابل قبول نیستند. تعمیر مناسب ترک ها بستگی به دانستن علت ترک ها و انتخاب مراحل تعمیر متناسب با این علت ها دارد و گرنه ترک ها ممکن است موقت و زودگذر باشند.

ترک ها ممکن است در بتن نرم و خمیری روی دهد یا در بتن سخت. ترک های بتن نرم به دلیل افت بتن و ترک های ناشی از نشست رخ می دهد و بعد از سخت شدن ترک های جمع شدگی بتن خشک روی می دهد.در انتخاب روش تعمیر ترک علاوه بر توجه به علت و وسعت ترک برداری، باید به وضعیت فعلی ترک در بتن هم توجه کرد. در غیر این صورت چه بسا روش تعمیری نامناسب و در نتیجه نامؤثر انتخاب شود. انتخاب روش تعمیر نه تنها از علت و وسعت ترک، بلکه از محل و شرایط محیطی حضور ترک در بتن نیز تأثیر می پذیرد.

باید به امکان وجود رطوبت، آب یا مواد آلوده کننده در درون ترک توجه داشت معمولاً روش های تعمیر ترک در بتن باعث ناپدید شدن ترک ها نمی شوند و در جایی که زیبایی اهمیت دارد، ظاهر قابل رؤیت بخش تعمیر شده بایستی ارزیابی شود. استفاده از اندودهای مناسب برای تمام سطح بعد از تمام شدن تعمیر معمولاً ظاهر قابل رؤیت را مناسب خواهد کرد.

انواع ترک در سطوح بتن

بتن، مانند دیگر مصالح ساختمانی با تغییرات موجود در رطوبت و درجه حرات، انقباض و انبساط می یابد و با توجه به بار وارده و شرایط نگهداری، تغییر شکل می دهد. زمانی که تمهیداتی برای این حرکات در طراحی و اجرا فراهم نشود، آنگاه ترک ها ایجاد می شود. برخی انواع ترک در بتن معمولی عبارتند از:

ترک خمیری، ترکیدگی ناشی از جمع شدگی پلاستیک، ترک های جمع شدگی ناشی از خشک شدن، ترک های حرارتی سنین اولیه، جمع شدگی ناشی از کربناتاسیون، ترک های ناشی از اتصال ناصحیح، ترک های ناشی از قیود خارجی پیوسته (مثلاً دیوار درجا ریخته شده مقید در امتداد لبه تحتانی بر روی پی نواری)، ترک های کف زیرزمین، ترک های موازی لبه قطعات صفحه ای ناشی از انجماد و آب شدگی و ترک های پوست ماری.

ترک پلاستیک بتن

افزایش دما و تسریع تبخیر آب، تأثیر مستقیمی بر سطوح و مقاطع بتنی دارد. به صورتی که سبب ترک هایی درسطح و مقطع بتنی می شود. با در نظر گرفتن برخی تمهیدات می توان مانع این نوع ترک خوردگی ها شد. با توجه به این نکته که کشور ما در زمره کشورهای گرمسیر است و همواره با گرم شدن و افزایش میانگین دمای هوا، تبخیر آب نیز افزایش می یابد، ترک هایی در برخی بنا ها ایجاد می شود که به آن ترک های پلاستیک می گویند و باعث ایجاد ترس و شبهه در میان سازندگان و مالکین ساختمان ها می شود.

این در حالی است که این ترک ها لزوماً دلیلی بر بى کیفیت بودن بتن نیست و با انجام برخی اقدامات پیشگیرانه می توان مانع بروز این گونه ترک خوردگی ها شد.برخى از اقداماتی که مانع ترک خوردگی بتن می شود:

  • آبرسانی مستمر و مرطوب نگهداشتن سطح بتن
  • ساختن بتن بر اساس رده مقاومتی مناسب
  • کاهش دمای میلگرد و اجزای فلزی استفاده شده در بتن
  • همچنین به حداقل رساندن زمان بتن ریزی،
  • استفاده از سایه بان و باد شکن ها در ساختمان های بلند، می تواند مانع از این گونه ترک ها شود.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>