اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دانسیته

در گذشته تنها دو روش برای تعیین دانسیته آسفالت تازه اجرا شده وجود داشته است. روش اول براساس مغزه گیری بوده که روشی است مخرب و روش دوم با استفاده از یک دستگاه انداز ه گیر غیرمخرب هسته ای قابل حمل و نقل، صورت می گرفته است. اگر چه رو ش اول (مغزه گیری) دقیق ترین روش انداز ه گیری است اما مغز ه گیری از مسیر بسیار وقت گیر و هزینه بر است. اندازه گیر هسته ای ارزان تر و سریعتر از روش مغزه گیری است، اما با این حال، معایب زیادی نیز دارد.

دستگاه تعیین دانسیته روسازی راه


اولین و بارزترین عیب آن استفاده از یک منبع رادیواکتیو است که مسلماً نیاز به تنظیمات زیاد و تعلیم تخصصی نیروی کارآزموده دارد. عیب دیگر آن شامل کسب مجوز و نوسازی تجهیزات، آموزش تکنیسین ها، نحوه کار نه چندان ساده و جاسازی تجهیزات آن است.مزیت بزرگ دیگر این دستگاه ها در این است که پیمانکار قادر به تعلیم هر فرد عادی در محیط کار برای کارکردن با آنهاست، در حالی که در گذشته به دلیل نیازمندی های آموزشی، از کار با دستگا ه های هسته ای صرف نظر می شده است.

این سیستم، یک مدار الکتریکی فراهم می کند که این مدار یک ولتاژ فرکانسی رادیویی را به یک الکترود حسی اعمال می کند و الکترود حسی یک میدان الکتریکی در مصالح روسازی ایجاد می کند. الکترود حسی دوم پاسخ های د ی الکتریک از مصالح روسازی را اندازه گیری می کند. یک تحلیل گر داده، دانسیته مصالح روسازی را بر اساس مقاومت جریان آن تعیین می نماید. تحلیل گر داده ها، دانسیته نسبی مصالح روسازی را به درستی و در شرایطی که تأثیر رطوبت موجود در روسازی اصلاح شده است، محاسبه می کند.

اصلاحات برای عوامل تأثیرگذار خارجی بر روی مقدار دانسیته به سیستم اعمال می شوند. این اصلاحات شامل موارد رطوبت سطحی، تغییرات دما و تغییرات مقاومتی حسگر می شوند. این عملیات اصلاحی به صورت خودکار، مقادیر واقعی دانسیته را در شرایط متغییر بدون اینکه مجبور به اعمال تعدیلات دستی به سیستم باشد، فراهم می کند.

سیستم به گونه ای طراحی شده است که سازگار با شرایط کارگاهی باشد. خصوصیات دیگر، توانایی تغییر در وضعیت حسگرها به منظور انتخاب عمق انجام آزمایش است. همچنین مزیت های دیگر این دستگاه، قابلیت تنظیم وضعیت حسگر، تنظیم عمق نفوذ، حوزه تأثیر میدان الکتریکی و وسعت میدان مورد آزمایش است.برای نمونه، عملکرد یک سنسور با ابعاد کوچک تر اجازه می دهد که عمق نفوذ کاهش پیدا کند.

امکان کنترل عمق نفوذ به صورت صحیح، این مزیت را داراست که سیگنال فرستاده شده صرفاً به لایه مدنظر برسد و به لایه های دیگر با جنس ها و دانسیته های مختلف نفوذ نکند. دستگاه نشانگر کیفیت روسازی یک مدار با منبع ولتاژثابت را که قادر است دانسیته مصالح را با دقت بالا و قابلیت اطمینان بیشتر نسبت به دیگر طرح ها تعیین کند، فراهم می سازد.

مزایای استفاده از این دستگاه

تجربیات حاصله راجع به این سیستم حاکی از مطالب زیر است.

  • کارکردن و استفاده از دستگاه ساده است
  • محدودیت حمل و نقل برای دستگاه وجود ندارد
  • کار با دستگاه نیاز به آموزش محدود و ساد ه ای دارد
  • سبک است
  • در مدت زمان کوتاهی چندین آزمایش صورت می گیرد
  • به سرعت، اطلاعات حاوی میزان و کیفیت تراکم حاصل می شود

در مورد اینکه آیا سطح به صورت یکنواخت متراکم شده است، تشخیص حاصل می شود و امکان اصلاحات سریع فراهم می شود.دانسیته مخلوط آسفالتی به طور مستقیم متناسب با ثابت د ی الکتریک اندازه گیری شده است.دستگاه با فشار دکمه on روشن می شود. دامنه اندازه گیری و دانسیته واقعی مبنا وارد می شوند. دستگاه روی آسفالت قرار می گیرد و مقدار دانسیته سریعاً برروی نمایشگر دستگاه مشخص می شود. در این فرآیند، تأخیری مانند آنچه در مورد دستگاه هسته ای که به منظور کالیبره کردن شرایط محیطی است، وجود ندارد.

این بدان معناست که تعداد برداشت های صورت گرفته با این دستگاه، صرفاً به سرعت عمل اپراتور بستگی دارد. همچنین امکان برداشت از مرکز، راست و چپ مسیر، قبل از برگشت غلتک برای مسیر بعدی وجود دارد. همچنین زمان برای یادداشت دانسیته و درجه تراکم وجود دارد. دستگاه قابلیت اتصال به کامپیوتر برای دریافت خروجی را دارد. دستگاه در حین برداشت اندازه ها نباید جابجا شود چون بر روی مقدار خوانده شده، تأثیر گذار است. مقادیر اندازه گیری شده برحسب kg/m3 است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>