اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ فرنیز

سنگ های ساختمانی در ساختمان ها اغلب از سنگ لاشه همراه با ملات های گچ و آهک هستند. اگر چه این نوع سنگ ها به علت سنگینی و مشکلات حمل و نقل و استخراج تا حدی جای خود را به مصالحی نظیر آجر داده، اما همچنان اهمیت خود را در ساختمان های سنگین و سخت نظیر پل ها، تونل ها، بهمن گیرها، دیوارهای حائل و سنگ چین ها، کرسی چین ها و غیره حفظ کرده است. به طور کلی سنگ طبیعی را که دارای مقاومت کافی در شرایط جوی و رنگ جالبی باشد می توان در عملیات ساختمانی و به صورت سنگ لاش، سنگ قواره، سنگ باربر، سنگ پلاک، سنگ درپوش، سنگ ستون و حتی به صورت ظروف و وسایل سنگی استفاده نمود.

سنگ های طبیعی برای مصارف ساختمانی

سنگ طبیعی در رنگ ها و مشخصات گوناگونی وجود دارد و به همین دلیل در ساختمان برای اهداف مختلفی به کار می رود. بیشتر سنگ های طبیعی عایق حرارتی خوبی نیستند، دیوارهای خارجی ساختمان های سنگی را با ضخامت زیاد اجرا می کنند تا این نقطه ضعف تا حدودی جبران شود. این کار باعث بالا رفتن وزن ساختمان شده و اجرای کار را مشکل می کند. علاوه بر آن، افزایش ضخامت دیوار سنگی به دلیل ارتباط مستقیم وزن ساختمان با شتاب حاصل از زلزله، خطراتی نیز ایجاد می کند. به همین دلیل استفاده از دیوارهای سنگی در مناطق زلزله خیز باید با احتیاط و رعایت نکات فنی دقیق صورت گیرد.

سنگ قرنیز

با توجه به این که گچ در مقابل رطوبت مقاوم نبو ده و به سرعت فاسد می شود، برای جلو گیری از رسیدن رطوبت به دیوار گچ کاری شده در موقع شستن کف، دور اطاق ها را به ارتفاع 10سانتیمتر یک سنگ پلاک کار می گذارند که به آن اصطلاح قرنیز می گویند. برای قرنیز می توان از سنگ های مختلفی مانند سنگ تراورتن، باغ ابریشم و یا سنگ مرمر و غیره استفاده نمود. اگر در موقع کار گذاشتن این سنگ دقت شود که هم سطح گچ دیوار نصب شود بهتر است، زیرا اگر جلوتر از گچ عقب تر از گچ کاری نصب شود، در نتیجه گچ تیزی پیدا خواهد کرد که در اثر مرور زمان لب پریده شده و منظره زشتی پیدا خواهد نمود.

بهتر است از زیبایی در محل برخورد سنگ قرنیز و گچ فرو رفتگی کوچکی که با آن چفت می گویند، در گچ ایجاد نمود. برای آنکه سنگ قرنیز هم باد گچ و خاک نصب شود باید اولًا دقت نمود که گچ و خاک دیوارها به 10-15 سانتیمتر ختم شود در ثانی در صورت لزوم باید چند سانتیمتر از دیوار را در محل برخورد با کف تراشید تا جای برای کلفتی سنگ قرنیز و ملات پشت آن ایجاد شود. کلفتی سنگ قرنیز معمولاً یک سانتیمتر است.

تراورتن (Trave rtine)

این سنگ حاصل رسوبات جریانات آب گرم زیرزمینی است. تراورتن به رنگ های متنوع سفید، کرم، خاکستری و … وجود دارد. این سنگ را برای نماسازی داخل و خارج ساختمان به کار می برند.

مرمریت (Marbel)

از انواع سنگ های دگرگون است که در رنگ های سفید، خاکستری، سیاه، سبز، قرمز، زرد و ارغوانی است. سنگ مرمر را برای تزئینات و نما سازی داخل ساختمان شامل، کف، دیوار و کارهای هنری بکار می برند.

نکاتی کاربردی در خصوص انتخاب سنگ های ساختمانی

انتخاب سنگ های ساختمانی مناسب که با شرایط آب و هوایی محیط سازگاری بیشتری داشته باشد تا دوام سازه را تضمین کند نکته حائز اهمیتی است که باید از سوی خریداران در نظر گرفته شود.خریداران سنگ های ساختمانی معمولاً با مشکل انتخاب سنگ مناسب روبرو هستند و در اغلب موارد انتخاب خود را بر اساس شنیده های خود از دیگران و معیار های غلط انجام می دهند. در صورتی که با یک انتخاب درست می توان ماندگاری، زیبایی و دوام سازه را افزایش داد و هزینه های تعمیرات و بازسازی در آینده را کاهش داد.

اولین نکته ای که در خرید سنگ های ساختمانی باید به آن توجه کرد این است که سنگ یک ماده طبیعی است و از دل زمین استخراج می شود پس بنابراین نباید توقع این را داشت که مانند نئوپان، سرامیک، موزاییک و … با یک محصول یکدست و بدون تغییر در بافت و رنگ و طرح که مصنوع دست انسان هستند مواجه باشیم. با توجه به نکته ای که در بالا به آن اشاره شد حال با در نظر گرفتن موارد زیر می توان سنگ مناسب را انتخاب کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>