اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بتن


بتن ریزی تیر و ستون

فشار ناشی از وزن بتن تازه و سر بارها به زمان اجرای بتن ریزی بستگی دارد. هر چه مقدار فشار بتن بیشتر باشد به پشت بند با ابعاد بزرگ تر و فواصل نصب کمتری نیاز است. تعداد و ابعاد پشت بندهای لازم برای یک صفحه قالب، با توجه به ابعاد قالب و نیرهای وارد بر آن، تعیین می شود که در هر صورت عرض پشت بند هیچ گاه نباید از 5 سانتی متر کمتر باشد. عرض مناسب پشت بند 7 تا 10 سانتی متر است و فاصله پشت بند ها از هم حداکثر 60 سانتی متر است.

پشت بند های افقی

این پشت بند ها جهت جلوگیری از اعوجاج قالب ها و ایجاد مقاومت در محور طولی بسته می شوند که معمولاً از لوله داربستی به قطر 5 سانتیمتر جهت این امر استفاده می شود. انواع پروفیل و ناودانی نیز قابلیت اتصال به عنوان پشت بند افقی را دارند. معمولاً این پشت بند ها به فواصل 50 سانتیمتر از هم قرار می ­گیرند.

پشت بند های عمودی

این پشت بند ها جهت ایجاد مقاومت در برابر فشار جانبی بتن و جلوگیری از اعوجاج قالب در مؤلفه قائم به کار می روند، که معمولاً برای ارتفاع های کمتر از 2 متر از 2 شاخه لوله داربستی به قطر 5 سانتیمتر در کنار هم و برای ارتفاع های بالای 2 متر که فشار هیدرواستاتیک بتن بیشتر است از سولجر استفاده می شود. سولجر عضو عمودی باربر با ممان اینرسی زیاد است. سولجر های تولید شده، از ورق 4 میلیمتر و به صورت دوبله با مقطع 15×15 سانتیمتر به طول های 1 متر، 1/5 متر، 2 متر، 2/5 متر و 3 متر است. پشت بند های عمودی در پشت سر پشت بند های افقی بسته می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>