اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شاتریک

روش شاتکریت تر نسبت به شاتکریت خشک اهمیت بالایی از لحاظ خاصیت ارتجاعی و وضعیت کاری دارد. استفاده از افزودنی های مختلف در بتن، میکروسیلیس، الیاف تقویت کننده، به اضافه بهبود روش عمومی، ممکن شده تا بتنی با ظرفیت مقاومتی بالا تولید شود. الیاف فولادی در شاتکریت تر در حدود 4 سال قبل از نروژ مطرح شد و تاکنون بیشتر از 50 درصد از شاتکریت بازار را از این الیاف استفاده می کنند.

نتایج آزمایش ها یک تجزیه مهمی در برداشت که نشان می داد الیاف فولادی ( که حجم معمولی آن کمی بیشتر از 1 درصد کل است) با موفقیت می توان جایگزین شبکه فلزی مش کرد که ضخامت پوشش آن تا میزان 100 تا 150 میلی متر می رسد و پوشش بگونه ای است که حداقل مقاومت تقریباً مساوی و شکل پذیری بیشتر می شود.

استفاده از بتن مسلح با الیاف با یک مقاومت اولیه بالا توسط تجهیزات شاتکریت که کنترل شود به طور قابل ملاحظه ای تعلل در مورد شاتکریت را کاهش می دهد. استفاده از بتن مسلح با الیاف 3 تا 6 برابر بیشتر در پوشش در ضخامت یکنواخت انجام می گیرد. هر چند هزینه مواد در بتن تقویتی با الیاف در حدود 70 تا 80 درصد بالاتر از هزینه بتن با تقویت مش است محصول نهایی 10 تا 20 درصد ارزانتر در می آید. علاوه برآن نیز شما در وقت هم صرفه جویی می کنید. استفاده از الیاف فولادی در شاتکریت در ترکیبا با راک بلت ها خیلی مناسب برای ترکیب موقتی و نگهداری نهایی است.

یکی از نکات مهم در صخره های تونل نگهداری تونل به صورت پایداری و مداوم است. به این معنی که از جدا شدن یا ریزش سنگ ها جلوگیری کند. علاوه بر آن سرعت نگهداری شاتکریت الیافی حجم موردنیاز سنجیده شده را کاهش خواهد داد. در زمین های نامناسب در سطوح متقاطع فرضی به راحتی ساخته و نگهداری می شود.

هر جا که سرعت نگهداری بالاست در ابتدا مقاومتی بالا برای مخلوط باید مشخص شود. استفاده از سیمان پرتلند با سرعت سخت شدگی بالا، نرم کننده های سریع، مواد افزودنی به شاتکریت و دمای بتن هم 20 تا 300 درجه پیشنهاد شده است.

اختلاف زیادی بین شاتکریت عادی و مسلح به الیاف است که اثر پی آمد آن در شکل پذیری یا رفتار مشابه به شکل پذیریکه از گسترش ترک و بخش آن جلوگیری می کند. این نرمی بالا ظرفیت باربری را افزایش می دهد اما این در شروع بستگی زیادی به موقعیت بار و شرایط حدیدارد. نظریه تسلیم الاستیک و مدل های مواد غیر الاستیک ( غیرخطی) و غیره باید در هنگام جستجو در ظرفیت باربری الیاف پوششی ترجیحاً تئوری الاستیته خطی استفاده گردد.

به طور کلی دوام بتن با کاهش نسبت آن به سیمان بهبود می یابد. استحکام سیمان های مخصوص با آب و مایعات بهتر می شود. به عنوان مثال ملات سیمانی با سولفات پایدار، روشی دیگر برای افزایش فزاینده دوام استفاده از میکروسیلیس است. زمانی که شاتکریت با مقاومت بالا نیاز باشد استفاده از میکروسیلیس نیاز است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>