اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جوشکاری

دستگاه اتصال سر به سر میلگرد موجب حذف وصله پوششی در سازه های بتن آرمه می شود. مزایای این روش اتصال شامل موارد زیر است.

  • صرفه جویی در مصرف میلگرد به علت حذف وصله پوششی و پرت آرماتور
  • آرایش منظم آرماتورها و ایجاد فضای مطلوب برای بتن ریزی بهتر

با این روش اتصال، در امتداد هم قرار گرفتن آرماتورها و در نتیجه انتقال مستقیم و بی واسطه نیرو در فاز فولادی مقاطع بتن آرمه فراهم می شود. در وصله پوششی عامل ایجاد پایدار وصله بتن است و در صورت صدمه دیدن یا عدم تراکم مناسب بتن در محل وصله، وصله پوششی عملکرد مناسبی نخواهد داشت ولی در این روش عملکرد اتصال به بتن بستگی ندارد.

امکان استفاده از این روش اتصال در هر جای سازه وجود دارد در حالی که وصله های پوششی مطابق آیین نامه های طراحی بتن مسلح دارای محدودیت استفاده در محل های بحرانی سازه هستند. مطابق آیین نامه های طراحی بتن مسلح با افزایش قطر میلگرد استفاده از وصله پوششی دارای محدودیت است. این سیستم در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن بررسی شده و کاربرد آن مطابق استانداردهای معتبر مربوطه مورد تایید است.

الزامات سیستم جوشکاری سر به سر میلگرد با گاز استیلن

مجری طرح لازم است بر مبنای استانداردهای بین المللی جوش نسبت به تهیه و تدوین WPS (دستورالعمل جوشکاری) و PQ (الزامات نظارت و بازرسی و کنترل کیفیت جوش) این روش اقدام نموده و به کارفرما یا مراکز مرتبط با تاییدیه فنی ارائه نماید.انجام فرایند جوشکاری یک کار کاملاً تخصصی بوده و لازم است توسط افراد آموزش دیده و دارای حداقل گواهینامه مهارت جوشکاری سطح یک یا جوشکاری اکسی استیلن از مراکز آموزش فنی و حرفه ای وزرات کار و امور اجتماعی یا از سایر مرکز آموزشی معتبر باشد.

استفاده از تجهیزات برشکاری، جوشکاری و روش های انجام جوش در صورتی که با سایر استانداردها و مقررات ملی ساختمان ایران از قبیل مبحث 9 یا آیین نامه بتن ایران مبحث شرایط وصله آرماتور یا استانداردهای بین المللی از قبیل AWS و IIW مغایرتی نداشته باشد، بلا مانع است.در این روش به دلیل افزایش قطر میلگرد در محل جوشکاری ضخامت پوشش بتن در بتن های در معرض خوردگی بر اساس آیین نامه بتن ایران از روی گرده جوش محسوب خواهد شد.

کارفرما بر مبنای استانداردهای جوشکاری و تحت نظر مهندس جوش نسبت به تایید یا رد مدارک ذکر شده در اقدام نموده و مراتب را به صورت کتبی به مجری اطلاع خواهد داد.انجام عملیات جوشکاری با این روش در هر شرایط قرار گیری میلگرد از قبیل حالت عمودی، افقی و مورب قابل انجام است.هم محور بودن میلگردها در موقع اتصال و جوشکاری الزامی است.قطر میلگرد های طرفین اتصال باید یکسان باشد.

این روش جوشکاری می تواند برای هر نوع میلگرد با هر سطح مقطع انجام شود.در این روش عوامل ایجاد اتصال بین دو میلگرد ناشی از فشار و حرارت حاصل اشتعال گاز استیلن است.نحوه حرارت دهی سطح بیرونی میلگرد باید به صورت همگن و یکنواخت انجام شود.سطح مقطع هر دو میلگرد در موقع عملیات جوشکاری باید دارای سطحی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد.برای ایجاد اتصال مناسب برای مقاطع مختلف میلگرد از 10 تا 100 بار فشار باید توسط دستگاه پرس مخصوص اعمال شود.

دمای محل جوشکاری 1200 - 1300 درجه سانتیگراد باشد.سطح مقطع میلگرد باید کاملاً به صورت عمود بر محور میلگرد انجام شده و یا به عبارت دیگر زاویه پخ آن صفر باشد.همچنین سطح مقطع برش خورده میلگرد باید صاف و صیقلی باشد. برای نیل به این اهداف توصیه می شود از دستگاه برش مخصوص با فرز الماسه با تجهیزات لازم استفاده شود.بعد از عملیات جوشکاری در شرایط معمول دمایی حداقل 15 دقیقه و در مناطق گرمسیر حداقل 20 دقیقه از وارد نمودن تنش های حرارتی به محل جوشکاری از قبیل پاشیدن آب و … پرهیز شود.

آزمون های قبل از اجرا، (NDT تست های غیر مخرب جوش) از قبیل آلتراسونیک، PT (تست مایع نفوذ) انجام شود.لازم است بازرسی چشمی (VT) قبل و بعد از اجار مطابق دستورالعمل زیر انجام شود.ابعاد مقطع جوش باید در محور طولی میل8گرد، معادل 1/4 قطر میلگرد بوده و در محور عرضی معادل 1/1 قطر میلگرد باشد.اخذ گواهینامه فنی برای محصول تولید پس از راه اندازی خط تولید کارخانه، از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>