اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

الیاف فولادی اثر قابل توجهی در مقاومت دینامیکی بتن دارد به طوریکه 10 تا 5 برابر بهبود در مقاومت دینامیکی خواهیم داشت.با افزایش الیاف بر بتن با مقاومت بالا، مقاومت فشاری اندکی تغییر می کند، با توجه به گرانی الیاف ملاحظه می شود که استفاده از الیاف فقط برای افزایش مقاومت فشاری روش مناسبی نیست.مقاومت کششی بتن درصورت استفاده از الیاف، بعد از ترک خوردن افزایش می یابد اما این افزایش نمی تواند با افزایشی که آرماتوربندی معمولی ایجاد می کند، مقایسه شود.

مقاومت کششی بتن در صورت استفاده از الیاف بعد از ترک خوردن افزایش می یابد. اما این افزایش نمی تواند با افزایشی که آرماتوربندی معمولی ایجاد می کند، مقایسه شود.افزودن الیاف باعث افزایش قابل ملاحظه ای در انرژی شکست و چقرمگی نمونه ها شده و رفتار بتن را بسیار نرمتر می کند.چقرمگی مخصوص کششی و فشاری نسبت به نمونه بدون الیاف افزایش می یابد.افزایش الیاف باعث کاهش نفوذپذیری نمونه های ترک خورده می شود. تأثیر این الیاف در ترک های بزرگ تر از 100 میکرون تائید شده است.

با توجه به نیاز کشور در زمینه های راه، باندهای فرودگاه ایجاد سالن های ورزشی لوله های بتنی، جدارهای نسوز (صنایع پتروشیمی، ذوب آهن، کارخانه های سیمان) استفاده از بتن های الیافی و ایجاد کارخانه های تولید بتن های الیافی پیش ساخته کمک شایانی در اقتصاد کشور دارد بر هم زمینه های ایجاد اشتغال را فراهم خواهد کرد.الیاف فولادی تولید داخل کشور از نظر بهبود مقاومت استاتیکی بتن عملکردی مشابه الیاف خارجی دارد.الیاف فولادی تولید داخل کشور از نظر بهبود طاقت و انعطاف پذیری بتن عملکردی مشابه الیاف خارجی دارد.

الیاف فولادی تولید داخل کشور نقش مهم و موثری در کنترل عرض ترک های کششی در دال مهارشده، از خود نشان می دهد و با توجه به اینکه عمق ترک تابعی از عرض آنهاست می توان نتیجه گرفت عمق ترک کاهش می یابد.الیاف فولادی تولید داخل کشور نقش مهمی و موثر در کنترل طول ترک های کششی در دال مهار شده از خود نشان م دهد.نسبت ظاهری برابر 50 در الیاف داخلی باید رعایت شود ولی برای کاکش هزینه می توان طول و قطر را افزایش داد. مثلاً در روسازی ها طول 40 میلیمتر و قطر 8 میلیمتر توصیه می‌شود.

الیاف فولادی تولید داخل کشور 78 کیلوگرم برابر با 4/94 کیلوگرم آرماتور در روسازی بتنی و دال های مهار شده عمل می نماید.الیاف فولادی تولید داخل کشور نقش مهم و موثری در کنترل عرض ترک های کششی در دال مهار شده از خود نشان می دهد و با توجه به اینکه عمق ترک تابعی از عرض آنهاست می توان نتیجه گرفت عمق ترک کاهش می یابد.با توجه به طرح درصد حجمی الیاف 5/1-75 درصد توصیه می شود چون بیش از 5/1 درصد مقرون به صرفه نبوده و روی یکنواختی و همگنی به صرفه نبوده و روی یکنواختی و همگنی به علت درگیری در بتن اثر منفی دارد و کمتر از 75 درصد نقشی در کنترل ترک های کششی نخواهد داشت.

در نهایت باید گفت که استفاده از بتن الیافی در همه موارد از بتن سنتی به صرفه تر نبوده، اما با توجه به پژوهش های انجام یافته در جاهایی که سرعت اجرای بالا مدنظر باشد و یا نیاز به پاشیدن بتن (شاتکریت) روی سطحی است که شبکه بندی سنتی مشکل و زمان بر بوده و یا جوا بگوی کار نیست، هزینه استفاده از بتن الیافی نسبت به مشابه سنتی خود، کمتر است، علاوه بر این سادگی و سرعت عمل بالاتر موجود در تکنولوژی بتن الیافی از مزیت های آن است.

به طوریکه برای تعمیر باند یک فرودگاه، جمعی از متخصصین بعد از ماه ها بررسی روش بتن الیافی را پیشنهاد کردند و مدت پروژه را یک ماه تخمین زدند که با بهره جستن از روش سنتی تخمین مدت پروژه سه ماه بود.اگر دیده می شود که در کشورهایی همچون ترکیه، به کارگیری بتن الیافی به جای روش های سنتی مقرون بصرفه تر از کشور ما است ریشه های آن در سرمایه گذاری و تلاش سازمان یافته جهت اقتصادی نمودن استفاده از این تکنولوژی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>