اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تخریب

برای این منظور ابتدا ساختمان را به طور کامل تخلیه کرده، آسانسورها را نیز از ساختمان ها خار ج می کنیم. در مرحله بعد با توجه به مدل سازی سازه، سقف ها را برای عبور ستون های موقت برش می د هیم.پس از برش سقف یک کلاهک فلزی موقت مطابق با پلان ساختمان به ارتفاع 20 متر در بالای سازه نصب می کنیم. بار ناشی از وزن کلاهک توسط ستون های موقت فلزی به سقف های ساختمان منتقل می شود. تعداد این ستون ها وابسته به میزان باری است که سقف طبقات ساختمان می تواند تحمل کند.

در بالا و پایین هر یک از ستون ها دو تیرک وجود دارد، تیرک بالایی ثابت است ولی تیرک پایین ستون به واسطه یک جک هیدرولیکی که در داخل ستون قرار گرفته در راستای ارتفاع ستون تغییر ارتفاع می دهد.برای تخریب، ابتدا تیرک های پایینی ستون ها بر روی دال 4 طبقه پایین تر از کلاهک قرار می گیرند. سپس از بالا و در داخل ساختمان به کمک ماشین آلات و کارگران شروع به تخریب می کنند و به طور همزمان مصالح تخریب شده را به وسیله جرثقیل های سقفی که در زیر کلاهک نصب شده اند به پایین ساختمان منتقل می کنند.

همزمان با فرایند تخریب جک های هیدرولیک نیز در حال کاهش ارتفاع بین دو تیرک هستند زمانی که چهار طبقه ی بی کلاهک و تیرک پاییی ستون تخریب شد، تیرک بالایی بر روی سقف زیر کلاهک قرار می گیرد و سپس تیرک پایینی آزاد می شود تا پیین رفته و بر روی سقف 4 طبقه ی پایین تر قرار گیرد. پس از قرارگیری تیرک پایینی، تیرک بالایی آزاد شده و مجد اً عملیات تخریب انجام می شود.

اگر در محاسبات پیش از تخریب سازه مشخص شود که سقف ها تحمل وزن ماشین آلات را دارند برای تخریب سقف ها به جای استفاده از ماشین آلات دال ها را با دستگاه برش می دهند و با جرثقیل به پایین منتقل می کنند.یکی از مزایای این روش وجود ژنراتور تولید برق در جرثقیل است. بدین گونه که جرثقیل ها هنگام انتقال مصالح ساختمانی به پایین ساختمان تمام انرژی مورد نیاز جک های هیدرولیکی و روشنایی محیط کارگاه را تامین می کنند.

مزایای تخریب تدریجی بالا به پایین ساختمان

  • کاهش انتشار گرد و خاک تا 90٪
  • انعطاف پذیر بودن این روش (قابل اجرا برای هر ساختمان با هر شکل هندسی)
  • عدم اهمیت وضعیت آب و هوا
  • محدود کردن فضای کار در درون ساختمان
  • حمع آوری و بازیافت تدریجی مصالح تخریب شده
  • عدم نیاز به تعطیلی موقت ساختمان های مجاور
  • عدم نیاز به مصرف انرژی
  • کاهش آلودگی صوتی، آلودگی صوتی در این روش فقط بین 17 تا 23 دسی بل است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>