اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قاب های فولادی

قاب های فولادی شیبدار که به آن ها سوله نیز می گویند، در پوشش دهانه های بزرگ، در ساختمان هایی مانند کارخانه ها، انبارها، آشیانه ی هواپیما، سالن ورزشی و… مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پوشش نسبت به انواع خرپاها دارای مزایایی است که مهم ترین آن ها شامل صرفه جویی در مصالح، زمان ساخت و نصب، نمای زیباتر و استفاده ی بیشتر از فضای زیر سقف است.

وقتی که دهانه ی قاب بیش از 15 متر است یا در مواردی که نسبت ارتفاع به طول دهانه کوچک است، نیروی رانش افقی پایه ها که بر شالوده اثر می کند، بزرگ می شود.در بعضی موارد رانش بین دو پایه، با تعبیه ی مهار فلزی در بین دو پایه کنترل می شود.

مهارها برای تمام نیروی رانشی بین پایه ها محاسبه می شود که پنجه ی مفصلی را به صفحه ی پای ستون متصل می کنند و اغلب لازم است که با گذاردن بست قورباغه ای آن ها را به حالت پیش تنیده در آورد.وقتی که مهار در محل صحیح خود قرار گرفت و به اندازه ی لازم پیش تنیده شد، می توان برای جلوگیری از زنگ زدگی، اطراف آن را با بتن پوشاند و یا به روش های دیگری از آن محافظت کرد.

روش ساخت قاب ها و مونتاژ آن ها

قاب ها را می توان از نیمرخ های نورد شده، مقاطع مرکب و یا تیر ورق ساخت. قاب های شیبدار ساخته شده از نیمرخ های نورد شده تا دهانه های حدود 10 متر کاربردهای فراوانی دارد. برای دهانه های بزرگ تر، از مقاطع مرکب با مقطع متغیر استفاده می شود.

برای ساخت قطعات قاب در کارخانه (کارگاه)، ابتدا شکل قطعه ی مورد نظر بر سطح صافی ترسیم شده و سپس مطابق با آن الگوی تهیه شده، بریده شده و به یکدیگر جوش می شوند.قاب های فلزی را می توان در دهانه های حدود 8 تا 60 متر و بیشتر به کار برد. فاصله ی قاب ها از یکدیگر بر حسب مقدار بار و دهانه، معمولاً بین 4/5 تا 10 متر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>