اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

در بتن سبک CLC یکی از انواع بتن سبک بوده که به وسیله ایجاد حباب های هوا با اندازه های مختلف در درون بتن ایجاد می شود. روش تولید این نوع بتن یک روش بدون اتوکلاو است. ایجاد حباب هوا در این نوع بتن با یکی از دو روش مختلف فیزیکی یا استفاده از مواد افزودنی شیمیایی صورت می گیرد. به عنوان مثال این محصول می تواند از ترکیب سیمان، ماسه بادی، آب و ماده شیمیایی تولید کننده کف تشکیل شود. این نوع بتن دارای مصارف مختلفی در صنعت ساختمان است مانند جداکننده های داخلی و خارجی ساختمان و…

این گروه از بتن های سبک دارای طرح اختلاط متفاوت با بتن های معمولی بوده و نیازمند افزودنی های خاصی در طرح اختلاط است. سیمان در این نوع بتن، نقش سیمان در بتن های معمولی را داشته و به عنوان ماده چسباننده به کار می رود و برای تولید این بتن، از مواد اولیه سبک استفاده نمی شود و تمام موارد اولیه دارای وزن معمولی هستند و ولی فرایند تولید به گونه ای است که یک عامل ایجاد حباب هوا وارد عمل شده و در حین فرایند تولید، تخلخل در بافت بتن به وجود می آید.

تخلخل بتن می تواند به صورت فیزیکی یا میکسرهای با دور بالا یا با استفاده از مواد شیمیایی از قبیل پودر آلومینیوم به وجود آید. عمل آوری آنها در محیط معمولی یا حداکثر در گرمخانه انجام می شود.خواص فیزیکی این محصول بتنی سبک به گونه ای است که عایق در برابر انتقال حرارت و صوت بوده و دارای مقاومت مناسب و کیفیت مطلوبی است. این بتن سبک دارای وزن مخصوص بین 300 تا 900 کیلوگرم بر متر مکعب است.

الزامات دیوار غیر باربر ساخته شده از بتن CLC

در بلوک های بتنی سبک CLC قابلیت استفاده در دیوارهای غیر باربر داخلی و خارجی را دارند. شایان ذکر است که محدودیت های کاربری این بتن ها با توجه رده مقاومتی آنها تعیین می شود.بتن های CLC از نظر رده مقاومتی به سه دسته با مقاومت های 2/5، 5 و 7/5 مگاپاسکال تقسیم می شوند. همچنین از نظر جرم حجمی خشک، این بتن می تواند دارای جرم حجمی اسمی 400 تا 900 کیلوگرم بر متر مکعب باشد.

جهت جلوگیری از تغییر شکل های نسبی در دیوار و اندود و در نهایت، کاهش احتمال ترک خوردگی باید جمع شدگی ناشی از تغییرات رطوبت به حداکثر 0/02 درصد محدود شود.ملات های به کار گرفته شده جهت اجرای دیوار با بلوک های بتنی سبک CLC باید دارای مشخصات فنی مطابق استانداردهای ملی ایران به شماره 1-706 و 2-706 باشند.اتصال دیوارهای غیر باربر داخلی و خارجی حاصله به اسکلت سازه ای باید به نحو ی باشد که ضمن تحمل تمامی بارهای وارده مانند طوفان، زلزله و … مشارکتی در سختی جانبی سازه نداشته باشد.

دیوارهای مذکور باید طبق ضوابط استاندارد ملی ایران به شماره 11272، مقاومت لازم در برابر آزمون های ضربه را دارا باشند.تامین الزامات مربوط به نفوذپذیری، دوام، سیکل های ذوب شدگی و یخ زدگی و تشعشات ماورا بنفش جهت دیوارهای خارجی ضروری است.با توجه به جذب آب این محصول رعایت ضوابط مربوط به محافظت دیوارها از تماس مستقیم با آب یا چرخه های تر و خشک شدن الزامی است.

تمامی مصالح و اجزا در این سیستم از حیث دوام، بهداشتی و زیست محیطی باید بر مبنای مقررات ملی ساختمان ایران یا آیین نامه های ملی یا معتبر بین المللی به کار گرفته شود.ضخامت دیوارهای خارجی باید به گونه ای باشد که الزامات مربوط به انرژی مطابق مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان صرفه جویی در مصرف انرژی برای دیوارهای خارجی رعایت شود.

صدابندی هوابرد جداکننده های بین واحدهای مستقل و پوسته خارجی ساختمان، مطابق مبحث 18 مقررات ملی ساختمان با عنوان عایق بندی و تنظیم صدا تامین شود.در تمامی مراحل تولید، طراحی و اجرا مسئولیت نظارت عالیه و کنترل کیفی، بر عهده شرکت متقاضی است.اخذ گواهینامه فنی برای محصول تولید، پس از راه اندازی خط تولید کارخانه از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>