اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل استفاده از نرم افزار CSi Bridge چه هستند؟
مراحل استفاده از نرم افزار CSi Bridge شامل تعریف هندسه مدل، تعریف اجزای پل، تعیین بارگذاری، تحلیل، طراحی و دریافت گزارش عملکرد سازه می شود.

نرم_افزار_طراحی2

گردش کار در CSi Bridge به صورت زیر است:

  1. تعریف خطوط طراحی: تعیین جهت گیری پل و محل اعمال بار بر روی آن.
  2. تعریف اجزای پل: تعیین خواص (مصالح، قاب ها، کابل ها، تاندون ها، مفصل ها و میلگردها)، روسازه (مقاطع عرشه و دیافراگم) و زیرسازه (یاتاقان، مقیدکننده، فونداسیون، تکیه گاه و پایه).
  3. تعریف بارها: تعیین منشا بار (گروه های وسایل نقلیه)، الگوی بارگذاری (مرده و زنده)، نوع بارگذاری (نقطه ای، خطی یا گسترده)، توابع بارگذاری (طیف پاسخ یا تاریخچه زمانی).
  4. تعریف مدل پل: ایجاد دهانه، عرشه فولادی، دیافراگم، مفصل، تکیه گاه، پایه، شیب بندی، تاندون پیش تنیده، میلگرد شاه تیر، بار (نقطه ای، خطی یا گسترده) و گروه بندی.
  5. تعریف حالت های بارگذاری: تعیین سناریوها، مراحل ساخت، عکس العمل پل.
  6. تعریف ترکیبات بارگذاری: تعیین ترکیب بارهای مورد استفاده در تحلیل، تقاضای لرزه ای (اعمال ترکیبات بارگذاری مشخص)، اجرای طراحی و تعیین عملکرد سازه.
  7. دریافت خروجی: نمایش اطلاعات ورودی و خروجی مدل.

اصول مدلسازی در نرم افزار CSi Bridge چگونه است؟
نرم افزار CSi Bridge، از یک رویکرد پارامتری شی گرا برای مدلسازی و تحلیل سیستم های پل بهره می برد.

این روش، به طراحان اجازه می دهد تا هر یک از اجزای پل نظیر روسازه، زیرسازه، پایه، فونداسیون و غیره را به صورت مجموعه ای از اشیا در محیط نرم افزار تعریف کنند.

پس از تعریف اجزای مختلف پل، نرم افزار مدل گرافیکی ایجاد شده را به صورت خودکار به یک مدل ریاضی المان محدود تبدیل کرده و خواص اجزای تشکیل دهنده پل را به نقاط معرف آن ها اعمال می کند.

رویکرد مورد استفاده در CSi Bridge، باعث سادگی و سرعت اجرای مدلسازی شده و زمان مورد نیاز برای تعریف مستقیم، ایجاد ارتباط بین اجزا، اعمال محدودیت ها و مش بندی تمام زون ها را کاهش می دهد.

اصول تحلیل و بارگذاری در نرم افزار CSi Bridge چگونه است؟
پس از مدلسازی پل و اجزای آن، CSi Bridge گزینه های متعددی را برای تحلیل سناریوهای بارگذاری با ترکیب های مختلف در اختیار کاربر قرار می دهد.

بارهای ناشی از حرکت وسایل نقلیه، بارهای لرزه ای، بار حاصل از وزش باد و غیره، مطابق استانداردهای آمریکا (AASHTO با روش ضریب بار و مقاومت)، کانادا و اروپا در نرم افزار انتخاب شده و بر اساس هندسه مدل برای نقاط گره ای تعریف می شوند.

علاوه بر این، چندین قالب آماده برای تعیین و اعمال شرایط بارگذاری مختلف نیز در CSi Bridge وجود دارد.

پس از تبدیل مدل اولیه به مدل المان محدود و اعمال بار، تحلیل سازه به طور مستقیم قابل انجام است. از قابلیت های تحلیلی CSi Bridge می توان به ارزیابی عملکرد الاستیک و رفتار غیر الاستیک سازه اشاره کرد.

تحلیل هندسه و ویژگی های غیرخطی ماده به منظور بررسی مقاومت، شکل پذیری و عکس العمل های دیگر سازه در برابر بارهای زیاد نیز در این نرم افزار امکان پذیر است.

تحلیل های «بار افزون» (Pushover) و دینامیک سازه (حالت پایدار، طیف پاسخ و تاریخچه زمانی)، اطلاعات بیشتر و بهتری را راجع به تاب آوری پل و اجزای آن در مقابل زلزله فراهم می کنند.

اصول طراحی و خروجی در نرم افزار CSi Bridge چگونه است؟
در نرم افزار CSi Bridge، فرآیند طراحی همراه با مراحل تحلیل انجام می شود. طی این فرآیند، تعیین محل قرارگیری و بهینه سازی ابعاد اجزای مختلف پل صورت می گیرد. به عنوان مثال، ابعاد میلگردهای مورد نیاز برای ساخت سیستم های بتن مسلح در یک فرآیند قابل مقایسه به اندازه بهینه می رسد.

پس از اتمام فرآیند طراحی، امکان گرفتن خروجی در قالب گزارش های سفارشی با فرمت های مختلف وجود دارد. از خروجی های قابل تهیه در نرم افزار CSi Bridge می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمودارهای دو بعدی و سه بعدی از عکس العمل های محوری، برشی و خمشی سازه.
  • ظرفیت جابه جایی لرزه ای.
  • نسبت تقاضا به ظرفیت.
  • نرخ بارگذاری.
  • نمودار سطح تأثیر برای جابه جایی.
  • عکس العمل المان های خطی، سطحی و سه بعدی قاب (تیر، ستون و خرپا).
  • عکس العمل المان های سطحی پوسته (کف، دیوار و سیستم عرشه).
  • عکس العمل اتصالات.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>