اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قابلیت های مدلسازی CSi Bridge کدام هستند؟
CSi Bridge، قابلیت های بسیار متنوعی در زمینه مدلسازی برای کاربران فراهم کرده است. این نرم افزار به کاربر اجازه می دهد تا از قالب های آماده، راهنمای مدلسازی یا ابزارهای پارامتریک استفاده کند.

نرم_افزار_طراحی38

در ادامه، به معرفی قابلیت های مدلسازی CSi Bridge می پردازیم.

قالب های آماده CSi Bridge چه هستند؟
CSi Bridge، امکان انتخاب قالب های آماده برای شروع سریع مدلسازی پل را فراهم می کند. این قابلیت، گزینه خوبی برای ایجاد مدل با مشخصات پیش فرض و اعمال تغییرات مورد نیاز برای دستیابی به مشخصات مورد نظر است. به منظور استفاده از قالب های CSi Bridge، بر روی زبانه File در قسمت بالا و چپ پنجره کلیک کنید.

نرم_افزار_طراحی8

در منوی باز شده، گزینه New را انتخاب کنید.

نرم_افزار_طراحی9

در این مرحله، پنجره New Model باز می شود. در قسمت پایین این پنجره، بخش Select Template وجود دارد. با انتخاب گزینه More و کلیک بر روی Blank، محیط مدلسازی بدون هیچ المانی برای شما آماده خواهد شد.

نرم_افزار_طراحی10

در صورت انتخاب گزینه های دیگر، مدل های آماده (تیر، قاب، پل کابلی و غیره) در محیط مدلسازی ایجاد می شوند. به عنوان مثال، با انتخاب قالب Cable-Stayed، پنجره مشخصات پیش فرض قالب پل کابلی باز خواهد شد.

نرم_افزار_طراحی11

کاربر می تواند مشخصات هر یک اجزای این پل کابلی را به صورت دلخواه تغییر دهد. با کلیک بر روی گزینه OK، مدل پل کابلی به صورت یکجا ایجاد خواهد شد.

نرم_افزار_طراحی12

تغییر داده های مدل در CSi Bridge چگونه انجام می شود؟
قابلیت «Interactive Database Editing» در CSi Bridge، امکان تغییر اطلاعات مدل را با استفاده جداول مخصوص فراهم می کند.

این رویکرد، باعث سهولت اعمال تغییرات به مدل می شود. کاربر می تواند به راحتی از اطلاعات مدل، خروجی بگیرد یا جداول حاوی اطلاعات را از نرم افزارهای Excel و Access به CSi Bridge وارد کند.

این قابلیت، در زبانه Advanced، بخش Edit، زیر آیکون More با عنوان Interactive Database Editing قرار دارد.

نرم_افزار_طراحی13

با انتخاب این گزینه، پنجره ای باز می شود که از شما می خواهد تا جداول مورد نظر خود را برای تغییر انتخاب کنید.

نرم_افزار_طراحی14

به عنوان مثال، اگر کاربر تیک کنار گزینه System data را بزند و روی OK کلیک کند، پنجره زیر برای او به نمایش درمی آید. این پنجره، حاوی اطلاعات مربوط به گزینه های انتخاب شده است. در قسمت چپ، فهرستی وجود دارد که امکان انتخاب جدول های مختلف را فراهم می کند.

نرم_افزار_طراحی15

مدلسازی پارامتریک پل در CSi Bridge چگونه انجام می شود؟
مدلسازی پارامتریک، فرآیندی است که در آن، با تغییر مقدار هر پارامتر، هندسه مدل تغییر می کند. CSi Bridge از قابلیت مدلسازی پارامتریک به منظور ایجاد اجزای مختلف پل بهره می برد.

قابلیت «مدل اجزای پل» (Bridge Object Model)، شامل مجموعه ای جامع از اجزای مختلف پل است که امکان مدلسازی اجزا به صورت یکجا را فراهم می کند.

مدلسازی پارامتریک اجزای پل (عرشه، دیافراگم، یاتاقان و غیره) توسط این ابزار انجام می شود.

نرم_افزار_طراحی16

ابزارهای مدلسازی پارامتریک پل در زبانه Bridge، بخش Bridge Objects قابل دسترس هستند. به منظور اضافه کردن اشیا جدید می توانید بر روی آیکون مشخص شده در تصویر بالا (شماره 3) کلیک کنید. به این ترتیب، پنجره ای مشابه تصویر زیر باز می شود. در این پنجره، امکان انتخاب نوع شی و تعریف مشخصات مورد نظر فراهم شده است.

نرم_افزار_طراحی17

راهنمای مدلسازی پل در CSi Bridge چیست؟
«راهنمای پل» (Bridge Wizard)، یکی از قابلیت های جالب و کاربردی CSi Bridge است. این ابزار به کاربر کمک می کند تا مدلسازی پل را به درستی انجام دهد.

قابلیت Bridge Wizard، یک راهنمای گام به گام است که پارامترهای مورد نیاز در هر مرحله را به کاربر یادآور می شود. به منظور مدلسازی با استفاده از این قابلیت، باید پس از کلیک بر روی زبانه File، انتخاب گزینه New و کلیک بر روی Blank در پنجره New Model، از زبانه Home در نوار ابزار، گزینه Bridge Wizard را انتخاب کنید.

نرم_افزار_طراحی18

در پنجره Bridge Modeler Wizard، آیتم های مورد نیاز برای مدلسازی، خلاصه ای از مراحل مدلسازی و راهنمای هر مرحله آورده شده است. با انتخاب گزینه Define/Show، امکان مشاهده اطلاعات پیش فرض هر بخش و تغییر آن ها فراهم می شود.

نرم_افزار_طراحی19

قابلیت Bridge Wizard برای کاربرانی که به تازگی با نرم افزار CSi Bridge آشنا شده اند بسیار مناسب است.

خطوط طراحی در CSi Bridge چگونه تعریف می شوند؟
مدلسازی مسیر روی پل با استفاده از گزینه های موجود در زبانه Layout انجام می شود. امکان تعریف خطوط طرح از درون نرم افزار یا با وارد کردن فایل های XML وجود دارد. با تغییر خطوط مدل، ساختار پل و هندسه پارامتریک آن به صورت زنده به روزرسانی خواهد شد.

نرم_افزار_طراحی20

در زبانه Layout، با کلیک بر روی آیکون زیر در بخش Layout Line، پنجره Bridge Layout Line Data باز می شود.

نرم_افزار_طراحی21

در این پنجره، با کلیک بر روی گزینه های موجود در بخش های Horizontal Layout Data و Default Layout Data، امکان انتخاب نوع خط و تغییر مشخصات آن فراهم شده است.

نرم_افزار_طراحی22

مدلسازی اجزا روسازه در CSi Bridge چگونه ایجاد می شوند؟
CSi Bridge، چندین مقطع آماده از انواع مختلف عرشه ها (شاه تیر جعبه ای بتنی، شاه تیر پیش ساخته I و U شکل، جعبه فولادی و شاه تیر فولادی) را در اختیار کاربر قرار می دهد. مشخصات تمام مقاطع عرشه به صورت پارامتریک قابل تغییر است.

این قابلیت، تعریف دقیق مشخصات مقاطع را در پی دارد. به عنوان مثال، برای مدلسازی مقطع عرشه، باید از زبانه Components، بخش Superstructure، بر روی آیکون Item کلیک کرده و پس از انتخاب گزینه Deck Sections، بر روی آیکون مشخص شده در تصویر زیر (شماره 4) کلیک کنید.

نرم_افزار_طراحی23

به این ترتیب، پنجره ای باز می شود که از شما می خواهد تا نوع مقطع مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نرم_افزار_طراحی24

با انتخاب مقطع، پنجره دیگری به منظور تعریف و تنظیم مشخصات مقطع باز می شود. با اعمال تغییرات مورد نظر، بر روی OK کلیک کنید.

نرم_افزار_طراحی25

تعریف دیافراگم در CSi Bridge به چه صورت انجام می شود؟
CSi Bridge، امکان جانمایی دیافراگم های پل را در محل تکیه گاه ها و امتداد دهانه ها فراهم کرده است.

دیافراگم های پل می توانند از نوع بتنی، شاه تیر فولادی و قاب های عرضی با اتصال مورب و متناوب باشند. مسیر دسترسی مدلسازی دیافراگم مشابه عرشه است. با این تفاوت که پس از انتخاب آیکون Item، باید بر روی گزینه Diaphragms کلیک کرد.

نرم_افزار_طراحی26

مدلسازی زیرسازه در CSi Bridge چگونه است؟
CSi Bridge، امکان مدلسازی اجزا زیرسازه را با دقت بسیار بالا فراهم کرده است. پایه، تکیه گاه، مقیدکننده، یاتاقان و اجزای فونداسیون، المان هایی هستند که می توان آن ها را به صورت المان های اتصالی یا مفصلی تعریف کرد. به منظور تعریف اجزای زیرسازه، از زبانه Components، بخش Substructures، گزینه Item را انتخاب کنید.

نرم_افزار_طراحی27

در مرحله بعد، بر روی سازه ای که قصد مدلسازی آن را دارید، کلیک کنید. با انتخاب آیکون شماره 4 در تصویر بالا، پنجره مربوط به مشخصات سازه انتخابی باز می شود. به عنوان مثال، تصویر زیر، مشخصات مورد نیاز برای مدلسازی یاتاقان پل را نمایش می دهد.

نرم_افزار_طراحی28

پس تنیدگی در CSi Bridge چگونه اعمال می شود؟
قابلیت «پس تنیدگی» (Post-Tensioneing) در CSi Bridge، گزینه هایی را برای طراحی نیروها و کابل های کششی درون شاه تیر ارائه می کند. هنگام تعریف شاه تیرهای جعبه ای، محل قرارگیری کابل های کششی درون شاه تیرها نمایش داده می شود. به این ترتیب، با کلیک بر روی این نواحی می توان خواص کابل ها را نیز تغییر داد. به منظور ایجاد تاندون، از زبانه Bridge، بخش Bridge Objects، آیکون Prestress Tendons را انتخاب کنید.

نرم_افزار_طراحی29

با انتخاب گزینه بالا، پنجره زیر باز می شود. در این پنجره، امکان تعریف کابل های کششی (تاندون) فراهم شده است. بر روی گزینه Add New Tendon کلیک کنید.

نرم_افزار_طراحی30

به این ترتیب، پنجره مشخصات تاندون باز می شود. اعمال مشخصات مورد نظر خود را وارد کرده و بر روی OK کلیک کنید.

نرم_افزار_طراحی31

پس از ایجاد المان تاندون، امکان تغییر مشخصات آن و اعمال پس تنیدگی فراهم می شود.

تعریف متغیرهای پارامتریک CSi Bridge چگونه انجام می شود؟
در CSi Bridge، امکان تعریف پارامتریک جهت گیری و شیب برای کل پل یا اجزای مختلف آن وجود دارد. تعریف پارامتریک این متغیرها باعث کاهش زمان مورد نیاز برای مدلسازی می شود.

به منظور دسترسی به این قابلیت، از زبانه Components، بخش SuperStructure، آیکون Item را انتخاب و بر روی Parametric Variations کلیک کنید.

نرم_افزار_طراحی32

با انتخاب آیکون شماره 4 در تصویر بالا، پنجره زیر برای تعریف متغیرهای پارامتریک باز می شود. بر روی Quick Start کلیک کنید.

نرم_افزار_طراحی33

به این ترتیب، پنجره ای باز می شود که می توان در آن، نوع و مشخصات متغیر مورد نظر را تعیین کرد.

نرم_افزار_طراحی34

تعریف خط عبور وسایل نقلیه در CSi Bridge چگونه است؟
در CSi Bridge، «خط عبور» (Lane) یا اصطلاحا لاین مسیر عبور و مرور وسایل نقلیه، بر اساس خطوط طرح (Layout Lines) رسم می شوند. خطوط عبور را می توان به گونه ای تعریف کرد که عرض هر لاین از وسایل نقلیه طراحی شده بیشتر باشد. به منظور ایجاد لاین وسایل نقلیه، از زبانه Layout، بخش Lanes، آیکون مشخص شده در تصویر زیر (شماره 3) را انتخاب کنید.

نرم_افزار_طراحی35

با انتخاب آیکون بالا، پنجره ای برای ایجاد یا تغییر لاین ها باز می شود. مختصات مورد نظر خود را در کادرهای مخصوص وارد کرده و بر روی Add کلیک کنید.

نرم_افزار_طراحی36

المان لاین در CSi Bridge به شکل زیر (صفحه های آبی و صورتی) نمایش داده می شوند.

نرم_افزار_طراحی37

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>