اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نکات مهم مدل سازی و طراحی سازه بتنی در چک لیست طراحی سازه چه هستند؟
مهم ترین مرجع برای کنترل صحت مدل سازی و طراحی سازه های بتنی، مبحث نهم مقررات ملی ساختمان و استاندارد 2800 است.

دینامیک31

از این رو، به منظور ارزیابی الزامات اجرایی سازه هایی با اسکلت بتنی، باید طبق استانداردهای موجود به سوالات زیر پاسخ داده شود:

  1. آیا کنترل طول به عرض ساختمان (بررسی عدم احتمال رخ دادن درز انقطاع) انجام شده است؟
  2. آیا کنترل مهارشدگی ساختمان انجام شده است؟
  3. آیا کنترل ترک خوردگی دیوارهای برشی و یکسان بودن ضرایب ترک خوردگی المان های مرزی با دیوار لحاظ شده است؟
  4. آیا کنترل ترک خوردگی بر اساس مهار شدگی و یا مهار نشدگی انجام شده است؟
  5. آیا کنترل مقاطع از نظر حداقل و حداکثر فواصل مجاز بین آرماتورهای طولی انجام شده است؟
  6. آیا آیین نامه مناسب برای طراحی اعضا انتخاب شده است؟
  7. آیا شکل پذیری مناسب در طراحی لحاظ شده است؟
  8. آیا پارامترهای مربوط به آیین نامه انتخاب شده، به درستی اعمال شده است؟
  9. آیا پارامترهای طراحی تیرها و ستون ها بر اساس شکل پذیری به صورت مناسب در نرم افزار منظور شده است؟
  10. آیا پارامترهای طراحی دیوارها بر اساس شکل پذیری به صورت مناسب در نرم افزار منظور شده است؟
  11. آیا مفصل کردن تیرهای داخل دیوار برشی انجام شده است؟
  12. آیا کنترل تغییر مکان دال ها انجام شده است؟
  13. آیا «تیر همبند» (Spandrel) و «پایه» (Pier) برای دیوارهای برشی در مدل سازی به طور مناسب تعریف شده اند؟
  14. آیا مقاطع دیوارهای برشی به صورت مناسب در نرم افزار (بخش Section Design) تعریف شده اند؟
  15. آیا بارهای دیوار حایل و ترکیب های آن اعمال شده اند؟
  16. آیا در محل تکیه، 50 درصد میلگردهای مثبت به میلگردهای منفی اضافه شده اند؟
  17. آیا کنترل برش مقاطع و تعبیه میلگرد مناسب برشی مخصوصا در تیرهای کوتاه انجام شده است؟
  18. آیا کنترل برش در مقاطع دیوار و تعبیه میلگرد مناسب انجام شده است؟
  19. آیا کنترل برش مقاطع تیرها و ستون ها به طور مناسب انجام شده است؟
  20. آیا کنترل نسبت طول به قطر (L/d) برای تیرهای دهانه کوتاه انجام شده است؟
  21. آیا کنترل عرض تیرها انجام شده است؟
  22. آیا درصد آرماتور تیرها کنترل شده است؟
  23. آیا درصد آرماتور ستون ها به خصوص در محل عوض شدن مقاطع کنترل شده است؟
  24. آیا کنترل تیر قوی و ستون ضعیف در قاب های شکل پذیر ویژه انجام شده است؟
  25. آیا کنترل نسبت تنش برشی موجود به مقاومت برشی در اتصال تیر به ستون در قاب انجام شده است؟
  26. آیا خیز بلند مدت تیرها در نظر گرفته شده است؟
  27. آیا ضخامت دال به صورت صحیح در نظر گرفته شده است؟
  28. آیا برش تیرهای اطراف دال کنترل شده است؟
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>