اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن مسلح

سقف های بتن مسلح به دلیل نیاز به کنترل تغییر شکل و ترک ها، بسیار مورد توجه و گاه محدود به دهانه های کوچک می شوند. حال اگر بتوان مقطع سقف های بتن مسلح به ویژه دال ها را به نحوی بهبود بخشید که بتواند علاوه بر تامین ضوابط کنترلی در دهانه های بزرگ نیز مجاز به استفاده نیز باشد و همچنین در مقایسه با دال های مشابه از وزن کمتری برخوردار باشد، می توان به شیوه جدیدی در روش اجرای دال های بتن مسلح دست یافت.

سقف های مجوف بتن مسلح از دو لایه بتن مسلح تشکیل شده است که در بالا و پایین دال به طور گسترده قرار می گیرد و حد فاصل این دو لایه با محصولی به نام یوبوت که از جنس پلی اتیلن است، پر شده است.این محصول همانند بلوک های سفالی یا پلی استایرنی دارای هندسه ای مکعبی اما مجوف است که با توجه به نیاز پروژه و محاسبات طراحی، ابعاد مختلفی دارند.

در روند اجرای دال های مجوف با استفاده از یوبوت پس از آرماتورگذاری لایه زیرین، یوبوت ها کنار هم روی شبکه آرماتور زیرین قرار گرفته و پس از قرارگیری آرماتورهای برشی میانی و همچنین آرماتوربندی لایه فوقانی، بتن رویی ریخته می شود. در نهایت مقطع دال به صورت I شکل در آمده و عملکرد بهتری نسبت به مقطع مستطیل کامل خواهد داشت.

آنچه جز مزایایی این دال شمرده می شود عدم حضور تیر در دال حاصله است که البته با توجه به نیاز طراحی ممکن است تمهیدات خاصی جهت تامین تیرهای پنهان انجام شود.همچنین از آنجا که در برخی از پروژه های بزرگ لزوم در نظر گرفتن فواصل زیاد ستون ها و امکان تغییر دهانه بزرگ برای تامین پارکینگ در ساختمان وجود دارد می توان این سقف را به عنوان گزینه مناسبی برای اجرا در چنین پروژه هایی معرفی کرد.

در مورد این سقف ها آنچه مورد اهمیت است امکان اجرای تأسیسات نحوه دسترسی به آنها و بهره گیری از فضای مجوف بلوک ها است که بنا به نیاز پروژه و نظر طراح تامین می شود.این سقف در زمینه های انرژی، حریق، آکوستیک و سازه در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن بررسی شده و در حیطه الزامات مربوط به مورد تایید است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>