اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

تن رنگی از طریق اضافه کردن قلیا و مواد رنگی مقاوم و سبک در داخل مخلوط به اندازه ی 8 تا 10 درصد وزن سیمان ( موم اکسید سرب قرمز و غیره) یا با استفاده از سیمان های رنگی به دست می آید. گاهی اوقات راهروها از ماسه های دارای رنگ مانند توف کوارتزیت قرمز مرمر و بقیه سنگ های رنگی ساخته می شوند.

به طور کلی رنگدانه ها به 7 گروه عمده تقسیم می شوند که شامل رنگدانه های رنگی، رنگدانه های سیاه، رنگدانه های فلزی، رنگدانه های دارویی، رنگدانه های آرایشی و رنگدانه های غذایی هستند. مهم ترین رنگدانه های سفید، اکسید تیتانیوم، رنگدانه های بر پایه روی، رنگدانه های بر پایه سرب، اکسید آنتیموان و اکسید زیرکونیوم است. رنگدانه های رنگی معمولاً از نوع اکسید، کرومات، سیانید و ترکیبات کادمیوم است.

مهم ترین رنگدانه های سیاه از نوع دوده (کربن سیاه)، گرافیت، اکسید آهن سیاه و ترکیب مس کروم سیاه است که ترکیب آخر به کروم کاپرسیاه معروف است. رنگدانه های فلزی معمولاً از نوع پولک های آلومینیوم، پولک های برنز طلایی، پولک های روی، پولک های فولاد زنگ نزن و پولک های نیکل است. رنگدانه های دارویی، آرایشی و غذایی ترکیباتی هستند که در تهیه مواد آرایشی، انواع قرص ها و کپسول ها و نیز تغییر رنگ در محصولات غذایی کاربرد دارند. رنگدانه های سرامیکی بیشتر از نوع رنگی، سفید، سیاه و فلزی است.بتن های رنگی برای اهداف تزئینی در سازه های ساختمان و دستگاه ها و پیاده روهای زیر گذر جدا کردن خطوط پر ترافیک راهروهای پارک و همچنین برای ساختن وسایل رفاه عمومی استفاده می شود.

موارد کاربرد بتن رنگی

بتن های رنگی برای اهداف تزئینی در سازه های ساختمان (دیوارهای تزئینی، کف زمین و سردر باجه ها) و دستگاه ها و پیاده روهای زیر گذر جدا کردن خطوط پر ترافیک راهروهای پارک و همچنین برای ساختن وسایل رفاه عمومی استفاده می شود. همچنین جدول بندی و خط کشی خیابان ها، رنگ آمیزی ساختمان های بتنی شهر که هم بر زیبایی معابر می افزاید و هم عمر سازه را افزایش می دهد. استفاده در میادین ورزشی و استادیوم ها برای رنگ آمیزی سکوهای تماشاچیان و یا موارد مشابه نیز می تواند کاربردهای دیگر بتن رنگی باشد. همچنین برای این نوع بتن می توان کاربردهای نظامی نیز در نظر گرفت.

به طور مثال می توان به استفاده از آن در رنگی ساختن سازه های بتنی محل حفاظت هواپیماهای جنگی و انبار مهمات مکان های نظامی اشاره کرد که هم به استتار سازه کمک می کند و هم با انتخاب صحیح رنگدانه ها امکان تقویت بتن در مقابل عوامل محیطی فراهم می شود.ساخت بتن رنگی در مقایسه با بتن معمولی هزینه بیشتری دارد. ولی این هزینه چندان قابل توجه نیست. شایان ذکر است که این بتن ها علاوه بر زیبایی خاص، در مقایسه با انواع دیگر با توجه به حذف مراحل تعمیر و نگهداری و نقاشی مجدد مقرون به صرفه تر است.

به طور معمول، در مواردی نظیر خطکشی و جدول بندی معابر که باید از رنگ های خاصی استفاده شود، سازه با بتن معمولی ساخته شده و سطح خارجی آن با رنگ های معمولی رنگ آمیزی می شود که این رنگ چون به صورت یک پوشش خارجی است، در معرض تخریب های محیطی قرار دارد و مرتب باید تعمیر و نقاشی مجدد شود. در حالی که بتن رنگی دوام بیشتری دارد و رنگ آن ثابت است.

یکی از این اضافه شونده ها که می توانند تولید ظاهر رنگی در بتن نمایند، پیگمنت های سرامیکی هستند. لذا اثر خوردگی یون کلر بر روی این نوع بتن (بتن رنگی حاوی پیگمنت سرامیکی) بررسی می شود. به این منظور نمونه های رنگی و شاهد در حوضچه کلر قرار می گیرند. نتایج حاصل نشانگر بهبود خواص مقاومت بتن رنگی در مقابل خوردگی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>