اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بتن


بتن های حاوی رنگدانه های طبیعی و سنگدانه های رنگی

رنگ آمیزی بتن پس از اجرا به طور قطع روش قابل قبولی برای طراحان نیست به این دلیل که عمر مفید این نوع رنگ ها در برابر عمر مفید پروژه ها بسیار پائین است در نتیجه در طول عمر پروژه باید چندین بار این رنگ مورد باز سازی قرار گیرد. این مسئله بسیار پر خرج خواهد بود و نیروی انسانی زیادی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. اما روش دیگر استفاده از مصالح رنگی یا مواد رنگی در بتن است. برای این کار دو راه قابل استفاده است.

استفاده از سیمان رنگی

افزودنی های رنگی در بتن همچون رنگ های طبیعی از دوام بالایی برخوردارند. این افزودنی ها از مواد معدنی اکسیدی یا مواد زنگ زده طبیعی است. این افزودنی ها بسیار مقاوم بوده و در برابر هوا بسیار نفوذ نا پذیر هستند. این نوع بتن ها از نظر اقتصادی نیز به صرفه بوده، میزان مصرف مواد رنگی در بتن با توجه به کیفیت و شدت رنگ متفاوت بوده ولی معمولاً در حدود یک کیلو گرم در هر پنجاه کیلو گرم پیشنهاد شده است.

این افزودنی ها در صورتی که اختلاط به طور صحیح انجام شود در تمام قسمت های بتن به طور یکنواخت پخش شده و تمام حجم بتن را رنگی می کند. اکسید آهن، کروم و تیتانیوم نمونه هایی از این افزودنی ها هستند.راه دوم استفاده از سیمان های رنگی است. علی رغم مسائل زیست محیطی مانند انتشار گاز های گلخانه ای که باعث گرم تر شدن کره زمین و افزایش بیماری های تنفسی می شوند، یکی از روش های پرکاربرد در دنیای امروز است.

نمونه ساده و متداول آن استفاده از سیمان پرتلند معمولی در تهیه بتن خاکستری است. به طور نمونه از اکسید آهن برای تولید رنگ قرمز، زرد و قهوه ای استفاده می شود، از کبالت برای رنگ آبی و از اکسید کروم برای رنگ سبز استفاده می شود. باید توجه داشت به علت خاکستری بودن سیمان پرتلند برای تولید سیمان رنگی ابتدا باید از مواد خام سیمان پرتلند آهن را حذف کنید تا مواد خام به مواده سفید رنگ تبدیل شده سپس افزودنی ها را برای رنگ دادن اضافه کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>