اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

مواد رنگی برای رنگ کردن سطحی به طور متراکم با ترکیب بتن مخلوط می شود. اکثر رنگ کننده ها اکسیدهای آهن هستند و می توانند رنگ های مشکی، زرد و قرمز تولید کنند. سبزها می توانند با استفاده از کرومیوم ساخته شوند و رنگ آبی سیر برای تولید انواع رنگ های آبی بکار می روند.برخی از ترکیبات که برای ایجاد رنگ بکار می روند فلزات سنگین هستند و می توانند در طول ساییدن و جلای بتن آزاد شوند. این فلزات سنگین می توانند موجب مشکلات تنفسی سخت و صدمه به محیط شوند.

پیشرفت های جدیدی در رنگ مکمل بتن انجام شده است. اکسید آهن معمولی شوره زدگی و بی رنگی قلیایی را از بین می روند، استفاده نمی کنند. این رنگدانه های اولیه مصنوعی در شکل امولوسیون مایع وجود دارند و برای سهولت استفاده و صرفه جویی در هزینه زیاد برای کاربران به اندازه زیادی غلیظ می شود.

اگر عمل آوری بتن رنگی و عملیات اختلاط خوب انجام نشود، حفره هایی در بتن رنگی ایجاد شده و در این حفره ها آب محبوس می شود. در هوای سرد و فصل یخبندان این آب یخ می زند، حجم آن افزایش می یابد و به این ترتیب باعث ترک برداشتن بتن رنگی می شود که افت مقاومت سازه را به دنبال دارد.

تولید بتن رنگی مقاوم به اشعه خورشید در کشور

البته به تازگی محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به تولید بتن رنگی بدون استفاده از سیمان رنگی شده اند. رنگ های به کار رفته در این محصولات از نوع رنگ های معدنی هستند که در برابر نور خورشید، یخبندان و تغییر درجه حرارت بسیار مقاوم است. این نوع از بتن رنگی با استفاده از سنگدانه های رنگی تولید شده است که این امر پایداری رنگ بتن را در برابر اشعه نور خورشید تضمین می کند. تولید مبلمان شهری پیش ساخته رنگی، تولید دکوراسیون داخلی، تولید دیوارهای پیش ساخته رنگی را از مهم ترین کاربردهای این نوع از بتن رنگی می توان عنوان کرد.

ژل میکروسیلیس اصلاح شده رنگی بتن برای ساخت بتن رنگی

رنگ بتن حاصل شده توسط این ژل میکروسیلیس رنگی بتن از ثبات، یکنواختی و درخشش پایداری برخوردار است. آب بند نمودن و ضد نفوذ شدن بتن با استفاده از این ژل ها، افزایش خاصیت ضد سائیدگی، افزایش مقاومت های فشاری، کششی، خمشی، کاهش توان حمله عوامل مهاجم مثل یون کلروسولفات در بتن های حاوی ژل های میکروسیلیس رنگی بتن و کاهش ضریب وارفتگی، افزایش مقاومت الکتریکی بتن حاوی ژل میکروسیلیس رنگی بتن نسبت به بتن رنگی حاوی پودر رنگ، سادگی در استفاده و عدم ایجاد مشکلات بهداشتی که پودر رنگ برای کارگران ایجاد می کرد، از مزیت های رقابتی این محصول جدید است.

موارد کاربرد ژل میکروسیلیس اصلاح شده رنگی بتن برای ساخت بتن رنگی

  1. انواع سازه های بتن مسلح و غیر مسلح با نمای اکسپوز.
  2. انواع قطعات بتنی پیش ساخته که به روش قالب های لاستیکی و با سیستم ویبره تولید می‌شوند.
  3. انواع موزائیک های ویبره بتنی.
  4. در انواع قطعات پیش ساخته تولید شده تحت فشار و پرس می توان از این ژل میکروسیلیس رنگی بتن استفاده کرد.
  5. انواع کف های بتنی که نیاز به سطوح رنگی با سایش کنترل شده دارند.
  6. انواع سازه های آب بند، رنگی مثل استخرها که نیاز است بتنی رنگی و آب بند داشته باشند، بدون نیاز به تجدید رنگ و با اطمینان از آب بند بودن جسم بتن این ژل میکروسیلیس رنگی بتن استفاده می شود.

تعیین مقاومت کششی و فشاری بتن های رنگی ساخته شده با رنگدانه های سرامیکی

اخیرا گروه تحقیقاتی جهاد دانشگاهی یزد موفق به ساخت رنگدانه هایی با استفاده از مواد سرامیکی تولید شده در داخل کشور شده است؛ که می توان از آن ها برای تولید سیمان رنگی و در نتیجه بتن رنگی استفاده کرد. در حال حاضر این رنگدانه ها در سه رنگ سبز، زرد و قرمز قهوه ای موجود است.

افزودن رنگدانه های سرامیکی روشی ساده و مطلوب جهت رنگی کردن بتن است. رنگدانه های سرامیکی ابتدا باعث افزایش مقاومت فشاری بتن رنگی می شود ولی با افزایش مقدار رنگدانه از حد بهینه، مقاومت کاهش می یابد با توجه به مقاومت فشاری و شدت رنگ مطلوب، میزان مجاز افزودن برای بعضی رنگدانه های سرامیکی در بتن رنگی 5 درصد و برای بعضی دیگر حداکثر 10 درصد است. هر چه ذرات پیگمنت ریزتر و غیر کروی تر باشد مقاومت بیشتر می‌شود و همچنین شدت رنگ بالاتری به دست می آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>