اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ریسک

هر قرارداد توافقی است معمولاً بین دو طرف، که بنا به قانون قابل اجراست، در مواردی ممکن است موافقت نامه با طرف سومی (شخص ثالث) باشد که در آن نفع قرارداد به آن شخص ثالث تعلق می گیرد. مثال عملی این مورد می تواند سیاست بیمه، به خصوص سیاست بیمه عمر باشد، که در آن طرف سوم بهره ور تلقی می شود. یا مؤجل باشد، قرارداد وقتی قطعی است که هر دو طرف توافق، کاملاً مطابق با مواد قرارداد عمل کرده باشند.

قرارداد ساختمانی تنها پس از آنکه پیمانکار، کار ساختمانی را مطابق با مدارک قرارداد تکمیل کرده و کارفرما در ازای این کار به پیمانکار پرداخت کرده باشد، کاملاً اجرا شده تلقی می‌شود. معمولاً عبارت به معنی آنکه قرارداد امضا شده است و از آن پس طرف های قرارداد متعهد به اجرای آن هستند، به کار اجرای یک قرارداد می رود.

انجام تعهدات حاصل از قرارداد، موضوع دیگری است. قرارداد می تواند دو جانبه یا یک جانبه باشد. قرارداد دوجانبه، عهدهایی است متقابل که طرفین قرارداد آنها را می پذیرند. در این نوع قرارداد هر کدام از طرفین قرارداد دو نقش قراردادهای ساختمانی اغلب دو جانبه هستند. قرارداد یک مبادله شده دارند، متعهد و متعهدله. به عبارت دیگر، تعهدات جانبه، قراردادی است به نفع یک طرف قرارداد، که در آن یک طرف قرارداد عهدی را می پذیرد، در حالی که طرف دیگر چیزی غیر از تعهد را مبادله می کند و اقدام طرف دیگر ممکن است جایگزین تعهد شود.

بعضی اوقات یک قرارداد بین یک طرف و چند فرد بسته می شود. این افراد می توانند به صورت مشترک، به تفکیک یا تضامنی قرارداد ببندند. این تمایزها مهم هستند زیرا میزان مسئولیت هر کدام از طرفین را تعیین می کند. توافق (قرارداد) مشترک، توافقی است که در آن افراد، در یک عمل، به عنوان یک قرارداد، به اشتراک، به مفهوم حقوقی و تلقی می شوند.

اگر یکی از افراد از تعهدی بری شود، این برائت برای تمامی افراد دیگر آن مجموعه هم مصداق دارد. تصمیم گیری روی تعداد و محدوده قرارداد های پروژه می تواند در موفقیت آن نقش بسیار مهمی داشته باشد. داشتن تعداد زیادی قرارداد در یک پروژه ممکن است مزایایی برای کارفرما در ارتباط با امکان کنترل بهتر روی کار درمقایسه با حالت داشتن تنها یک قرارداد در بر داشته باشد، همچنین می تواند به دلیل به حداکثر رساندن امکان رقابت در قیمت دهی، اقتصادی تر هم باشد. لیکن، این امتیاز ها با افزایش بسیار زیاد ریسک های مربوط به هماهنگ کردن قراردادهای مختلف همراه خواهد بود، که باید از سوی کارفرما تحمل شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>