اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قرارداد

هیچ پروژه ای وجود ندارد که خالی از ریسک باشد، با این حال ریسک ها قابل مدیریت بوده اما غیر قابل چشم پوشی هستند. ریسک ها هر چه زودتر در چرخه حیات پروژه شناخته شوند، برنامه های پروژه و انتظارات از نتایج، واقعی تر خواهند بود. به همین خاظر نحوه تنظیم قراردادها در پروژه یکی از تصمیمات بسیار مهم برای اهداف پروژه در جهت موفقیت است.

باا توجه به استاندارد PMBOK از جمله اقدامات آغازین پروژه، شناسایی ریسک ها است، در نتیجه می توان دریافت که تعیین تکلیف بسیاری از ریسک های قابل پیش بینی در قراردادها مشخص می شود.فرآیند مدیریت پروژه دارای مراحل و لایه های مختلفی است که به طور حلقوی، دائماً و در فازهای مختلف پروژه با حرکتی روبه جلو تکرار می‌شوند.

هر چند فرآیند مدیریت پروژه به صورت پیوسته در طول پروژه در جریان است، لیکن از آنجایی که بنیان اولیه آن در مرحله شروع پروژه گذارده می شود، بخش قابل توجهی از زمان مصرفی نیز در همین مرحله خواهد بود به همین منظور معمولاً تأکید می‌شود فرآیند مدیریت ریسک پروژه تا جای ممکن، زودتر از فرآیند پروژه شروع شود، در نتیجه ریسک ها هر چه زودتر در چرخه حیات پروژه شناخته شوند، برنامه های پروژه و انتظارات از نتایج، واقعی تر خواهند بود.

به همین خاطر نحوه تنظیم قراردادها در یک پروژه یکی از تصمیم های بسیار مهم برای هدایت پروژه در جهت موفقیت است. قراردادها که تبیین کننده رویه ها و تعهدات و اختیارات طرفین قرارداد هستند، از لحاظ در نظر گرفتن و تقسیم ریسک های قابل پیش بینی از اهمیت خاصی برخوردارند.

از طرفی پروژه ها در دستیابی به اهداف تعیین شده با تهدیدها و فرصت هایی در رابطه با عناصر کلیدی خود مواجه هستندکه ریشه بیشتر این تهدیدها و فرصت ها را می توان در مجموعه ای از شرایط عدم قطعیت جستجو کرد، در نتیجه تعیین تکلیف بسیاری از ریسک های قابل پیش بینی را می توان در قراردادها مشخص کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>