اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

این سیستم از نوع قاب های ساده فولادی سرد نورده شده با مهاربندی هم محور فولادی است. این نوع ساختمان های پیش ساخته فولادی سبک به صورت اجرای خشک و عمدتاً با استفاده ار اتصالات پیچی و به روش تولید صنعتی به کار گرفته می شود. این سیستم ساختمانی در زمینه های سازه، انرژی، حریق و آکوستیک در مرکز تحقیقات مسکن و بررسی شده و کاربرد آن در حیطه الزامات تدوین شده مورد تاید است.

الزامات سیستم خانه های پیش ساخته سریع النصب دادو

استفاده از این سیستم به عنوان قاب ساده فولادی سرد نورد شده با مهاربندیهای هم محور فولادی به شرط رعایت تمامی الزامات زیر برای ساختمان های یک طبقه با حداکثر ارتفاع 4/5 متر از تراز پایه در تمامی پهنه های لرزه خیزی کشور، بلامانع است.رعایت مشخصات فولاد سرد نورد شده بر اساس استاندارد ASTM الزامی است.بارگذاری ثقلی و کنترل سازه در مقابل بارهای جانبی مطابق مبحث 6 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان بارهای وارد بر ساختمان انجام شود.

طراحی سازه ای تمامی اعضا و اتصالات بر اساس آخرین ویرایش استاندارد AISI و طرح لرزه ای آن بر اساس آخرین ویرایش آیین نامه ASCE 7 و استاندارد 2800 ایران انجام شود. در سایر موارد مانند طراحی شالوده رعایت مقررات ملی ساختمان ایران الزامی است.لازم است سقف ها تنها به صورت شیبدار با رعایت تمهیدات لازم از نظر مهارنبدی جامبی دیافراگم سقف اجرا شود.

تمامی اتصالات سازه ای در محل نصب اسکلت، با پیچ و مهره انجام شود.برای جوشکاری اعضای سرد نورد شده رعایت استانداردهای AISI و آیین نامه های AWS و AISI الزامی است.در شرایط مختلف اقلیمی و محیط های خورنده ایران، رعایت تمهیدات لازم از نظر دوام و پایایی اعضای فلزی ضروری است.در اجرای پوشش های نازک کاری و نماسازی باید تمهیدات لازم جهت اتصال آنها به اجزا و قطعات فلزی زیر کار در نظر گرفته شود.

تمامی مصالح و اجزا در این سیستم اعم از معماری و سازه ای از حیث دوام و مسائل زیست محیطی باید بر مبنای مقررات ملی ساختمان ایران و یا آیین نامه های معتبر بین المللی به کار گرفته شوند.الزامات مربوط به انرژی باید مطابق مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان صرفه جویی در مصرف انرژی رعایت شود.لازم است لایه ای مستقل برای هوابندی جدار در نظر گرفته شود. برای بخاربندی نیز باید لایه ای درنظر گرفته شود. در برخی موارد، در صورت استفاده از لایه ای با مشخصات مناسب، هوابندی و بخاربندی می تواند به صورت همزمان تامین شود.

بین تخته سیمانی و عایق حرارتی باید حداقل 25 میلیمتر فاصله هوایی در نظر گرفته شود. در این لایه هوا باید امکان تهویه هوا از پایین به بالا پیش بینی شود.استفاده از جداره های معرفی شده در این سیستم فقط برای ساختمان های یک طبقه مسکونی در صورت محافظت به وسیله تخته های گچی با حداقل ضخامت 1/25 سانتیمتر بلامانع است. رعایت مبحث سوم مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان حفاظت ساختمان های در مقابل حریق با در نظر گرفتن ابعاد ساختمان، کاربری و وظیفه عملکردی اجزای ساختمانی نیز الزامی است. خصوصاً رعایت الزامات دیوارهای خارجی از نظر ایمنی در برابر آتش با توجه به فاصله با ساختمان های مجاور تأکید می شود.

صدابندی هوابرد در پوسته خارجی ساختمان و جداکننده های بین واحدهای مستقل باید مطابق مبحث 18 مقررات ملی ساختمان با عنوان عایق بندی و تنظیم صدا تامین شود.اخذ گواهینامه فنی برای محصول تولیدی، پس از راه اندازی خط تولید کارخانه، از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>