اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

ساختمان های بتن مسلح با سیستم دیوار باربر از جمله ساختمان هایی هستند که استفاده از آنها بر اساس استاندارد 2800 ایران در تمام مناطق لرزه خیزی کشور مجاز است. با توجه به گستردگی استفاده از این سازه ها تلاش می شود تا مشکلاتی که در اجرای این نوع ساختمان های ممکن است به وجود بیاید با تدابیر مختلف برطرف شود تا این سیستم ساختمانی علاوه بر مورد تایید بودن از حیث رفتار سازه ای از نظر اجرایی نیز مطلوب باشد.

یکی از مشکلات موجود در روش اجرای این ساختمان ها قالب بندی آنها است که بعضاً فرایند زمانبری است و در کنار آن در اغلب موارد با قالب های سنگین سر و کار دارد. بر اساس مطالعات به عمل آمده نوع جدیدی از قالب ها به بازار صنعت ساختمان معرفی شدند که علاوه بر مدولار بودن و سهولت در نصب و اتصال از جنس آلومینیوم بوده و به مقدار قابل توجهی در مقابل سایر قالب ها سبک هستند.استفاده از این نوع سیستم قالب بندی در صورت رعایت الزامات مربوطه چه در مورد مسائل اجرایی و چه در مورد مقاومت قالب ها مورد تایید این مرکز است.

الزامات روش اجرای ساختمان های بتن مسلح با قالب های آلومینیومی

سیستم سازه ای حاصل از این روش اجرا، به عنوان سیستم سازه ای دیوار باربر با دیوارهای برشی بتنی مسلح محسوب می شود. در صورتی که ضوابط شکل پذیری بر اساس آیین نامه 2800 و مبحث 9 مقررات ملی ایران رعایت نشود و با استناد به مبحث 9 مقررات ملی ایران، کاربرد این سیستم صرفاً در مناطق با خطر نسبی کم و متوسط و برای ساختمان های دارای اهمیت کم و متوسط تا حداکثر ارتفاع 10 مجاز است. بدیهی است در صورتی که ضوابط شکل پذیری رعایت شود ضمن رعایت ضوابط مقاومت در برابر حریق، حداکثر ارتفاع ساختمان بر اساس ضوابط آیین نامه 2800 ایران، 50 متر از تراز پایه است.

بارگذاری ثقلی و لرزه ای سیستم سازه ای حاصل از این روش به ترتیب بر اساس آخرین ویرایش های مبحث 6 مقررات ملی ساختمان و استاندارد 2800 ایران صورت گیرد.طرح سازه ای سیستم حاصل از این روش باید بر اساس مبحث 9 مقررات ملی ساختمان یا آیین نامه ACI 318-05 و ویرایش های بعد از آن صورت گیرد.
ضخامت دیواره های بتنی نباید از 15 سانتیمتر کمتر باشد.بتن مصرفی باید از نوع بتن سازه ای و یا حداقل مقاومت 20 مگاپاسکال و حداکثر اندازه اسمی سنگدانه مصرفی 20 میلیمتر باشد.

مشخصات تمامی مصالح مصرفی مربوط به اجزا قالب بندی باید مطابق با استانداردهای بین المللی معتبر و اسناد ارائه شده باشد. قالب ها باید برای مقاومت در برابر بارهای وارده حین بتن ریزی طراحی و ضوابط مندرج در آیین نامه ACI 347-1 برآورده سازد.رعیات کلیه مباحث مندرج در مبحث 18 مقررات ملی ساختمان جهت صدابندی دیوار و سقف الزامی است.

لازم است تمهیدات لازم به منظور تامین صدابندی مورد انتظار به خصوص در دیوارهای بین واحدها با استفاده از روش های توصیه شده در مقررات ملی ایران انجام شود.رعایت مباحث مربوط به صرفه حویی در مصرف انرژی مطابق مبحث شماره 19 مقررات ملی ساختمان ضروری است.اخذ گواهینامه فنی برای قالب های اجرایی پس از راه اندازی خط تولید کارخانه از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>