اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میراگر

عموماً میراگرهای تسلیم شونده ی هیسترتیک به شکل فولادی هستند. پیکربندی این نوع از میراگرها را می توان طوری تعیین نمود که تسلیم آن به صورت خمشی، برشی یا محوری باشد. همچنین، این میراگرها می توانند به صورت سربی باشند که در برش تسلیم می شوند. میراگرها طوری پیکربندی می شوند که مصالح آن سازگار با جابه جاییهای نسبی طبقات تغییرشکل دهد.

میراگرهایی که به صورت محوری تسلیم می شوند، اغلب به صورت مهارهای قطری در سازه قرار می گیرند. همچنین می توان این میراگرها را به شکل افقی در ارتفاعی از یک دیوار سازه ای به ستون مجاور متصل نمود. پیکربندی میراگرهای تسلیم شونده ی برشی یا خمشی می تواند به صورتی باشد که بالای یک دیوار پانلی را به سطح زیرین یک تیر اصلی از طبقه ی فوقانی متصل کند. دیوار پانلی به شکل طره ای از دیوار زیرین است که شکافی بین بالای دیوار و سقف بالای آن وجود دارد. به عنوان یک جایگزین برای دیوار پانلی، می توان میراگرهای برشی یا خمشی را روی یک قاب فولادی سوار کرد.

تاکنون پیشنهاداتی برای استفاده از پانل های پوششی ساختمان به منظور سوارسازی میراگرهای برشی و خمشی مطرح شده است، اما هیچ مورد ثبت شده ای از اجرای این پشنهادات موجود نیست. سرب به طور کلی رفتار الاستوپلاستیک بدون سخت شدگی کرنشی دارد. فولاد نرمه ای که در ساخت میراگرها استفاده می شود، دارای ناحیه ی تسلیم صاف است که با یک سخت شدگی کرنشی همراه است. بزرگی نیروی تولید شده توسط میراگر، با میزان کرنش میراگر فولادی مرتبط است.

برخی از پیکر بندی های میراگرهای هیسترتیک (نظیر مهارهای تسلیم شونده) اساساً به صورت یک عضو سازه ای عمل می کنند. هدف اصلی از نصب وسایل تأمین کننده ی میرایی درون سازه ای، استهلاک انرژی است و افزایش سختی و مقاومت سازه که در بیشتر موارد جزء لاینفک استفاده از میراگرها بوده، مورد نظر نیست. اگر طراحی با دقت کافی صورت نگیرد، میراگرهای هیسترتیک نمی توانند هدف مورد نظر را به انجام برسانند.

عامل تعیین کننده در تأمین میرایی توسط این میراگرها، سختی اولیه ی آنها است. هر چه میزان سختی بیشتر باشد، استهلاک انرژی نیز بیشتر خواهد بود. حتی اگر میراگرهای هیسترتیک به صورت یک عضو سازه ای عمل کنند، تحلیل و طراحی میراگرها باید به جای روش های معمول تحلیل و طراحی سازه های تقویت شده، بر اساس اصول تحلیل و طراحی میراگرها انجام شود. دلیل این امر این است که میراگرهای هیسترتیک طوری طراحی می شوند که قبل از المان های سازه ی موجود تسلیم شوند. همچنین در تراز بارهای طراحی، رفتار غیرخطی وجود خواهد داشت؛ در حالی که در روش های سنتی طراحی، رفتار اعضا به صورت الاستیک خطی فرض می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>