اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قاب خمشی

سیستم بتنی قاب خمشی پیرامونی و دال تخت، مبتنی بر به کارگیری تیرهای با ارتفاع بلند و ستون های عریض در پیرامون ساختمان به منظور جذب و انتقال نیروهای ثقلی استفاده می شود. به این ترتیب سطح زیرین دال سقف یکپارچه و تخت شده و اهداف زیر حاصل می شود.حذف تیرهای میانی، استفاده از قالب های یکپارچه با ابعاد بزرگ را مقدور ساخته و سرعت اجرا را افزایش می دهد.

آرماتورگذاری تیرها فقط در پیرامون ساختمان صورت می گیرد.دال تخت سقف به وسیله شبکه هایی از میلگرد های فولادی به سرعت آرماتورگذاری می شود.سطح صیقلی زیر دال ها، عملیات نازک کاری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.این سیستم ساختمانی در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن بررسی شده و کاربرد آن در حیطه الزامات تدوین شده مورد تایید است.

الزامات طراحی و اجرا برای سیستم قاب خمشی پیرامونی و دال تخت

در این سیستم سازه ای بتنی، قاب های خمشی در پیرامون سازه قرار گرفته و در بخش های میانی سازه از نوع دال تخت و ستون است. در سیستم مذکور اعضای باربر جانبی قاب های خشمی پیرامونی بوده و سیستم دال تخت و ستون در قسمت میانی، صرفاً وظیفه تحمل و انتقال بارهای ثقلی را بر عهده دارند. در اجرای این سیستم از روش میز پرنده (قالب پرنده) یا قالب مدولار برای قالب بندی یکپارچه سقف استفاده می شود.

مشخصات و محدودیت های لرزه ای مربوط به قاب خشمی بتنی حاصله مانند ضریب رفتار، حداکثر ارتفاع مجاز از تراز پایه. استفاده در مناطق با خطر لرزه خیزی بالا و بسته به میزان شکل پذیری، بر اساس استاندارد 2800 ایران تعیین می شود.مشخصات مصالح، ضوابط اجرایی و طرح سازه ای و لرزه ای این سیستم باید بر اساس مبحث 9 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه انجام گیرد.
در صورت استفاده از قاب خشمی متوسط یا زیاد رعایت ضوابط مربوط به شکل پذیری مطابق مبحث 9 مقررات ملی ساختمان ایران الزامی است.

برای جلوگیری از گسیختگی برشی پانچ دال در محل اتصال دال به ستون ضروری است در صورت لزوم مطابق آیین نامه ACI 318-08 در آن محل تقویت برشی صورت گیرد.کنترل خیز قائم و تغییر شکل جانبی مطابق آیین نامه های مربوط ضروری است.تامین ضوابط دیافراگم صلب مطابق استاندارد 2800 ایرن برای تمامی سقف ها در این سیستم الزامی است.

بارگذاری ثقلی و لرزه ای این سیستم به ترتیب بر اساس مبحث 6 مقررات ملی ساختمان ایران با عنوان بارهای وارد بر ساختمان و استاندارد 2800 ایران صورت گیرد.کنترل سازه در مقابل بار باد بر مبنای مبحث 6 مقررات ملی ساختمان ایران و با در نظر گرفتن سیستم مقاوم بار جانبی ناشی از زلزله انجام شود.
کنترل خیز و تغییر شکل جانبی مطابق آیین نامه های مربوط ضروری است.تامین ضوابط دیافراگم صلب مطابق استاندارد 2800 ایران برای تمامی سقف ها در این سیستم الزامی است.در قالب بندی و قالب برداری و اجرای این ساختمان بتنی، رعایت مبحث 12 مقررات ملی ساختمان با عنوان ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا الزامی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>