اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چارچوب

رعایت اصول ایمنی مقدم بر انجام عملیات اجرایی در هر شغلی است. از آن جا که انجام عملیات نازک کاری معمولاً در ارتفاع بلندتر از قد انسان صورت می پذیرد، لذا استفاده از داربست گریز ناپذیر بوده و نیاز به معرفی انواع داربست ها و اصول ایمنی استفاده از آن ها در اینجا ضروری به نظر می رسد.با استفاده از نقشه و مبحث 4 مقررات ملی و نشریه 55 اندود های داخلی و خارجی را شناخته تا قادر به اجرای اندود گچ و خاک با رعایت شرایط زیست محیطی باشیم.

تعریف و هدف از اجرای داربست

کارگر تا زمانی که روی زمین ایستاده، می تواند تا ارتفاع محدودی کار کند و برای ادامه کار در قسمت های بالاتر، باید وسیله ای در زیر پای خود قرار دهد. بدیهی است هر چه ارتفاع بیشتر شود، وسیله زیر پا هم باید بلندتر شود. این وسیله در کارهای ساختمانی داربست نام دارد. داربست، سازه ای است موقت که در هنگام اجرای عملیات ساختمانی به منظور دسترسی به ارتفاع بنا، حفظ و نگهداری کارگران مورد استفاده قرار می گیرد.

در گذشته برای اجرای ساختمان های بلند، با ریختن تدریجی خاک، زیر پای بنّا کف را کم کم بالا می بردند و ارتفاع مورد نیاز را تأمین می کردند. پس از احداث و انجام ساختمان، خاک ریخته شده را برمی داشتند تا به کف اوّلیه برسند. از یک طرف پر زحمت بودن این عمل و از طرفی نیاز روز افزون به ساختمان های بلند، انسان را وادار کرد تا از وسیله ای سبک و راحت برای این منظور استفاده کند. همراه با سبکی و راحتی، مسأله ایمنی، سرعت استفاده دربرپایی و جمع کردن داربست هم برای انسان مطرح بود تا بالاخره به داربست های امروزی دست یافت.

داربست های کوتاه

در ساختمان های با ارتفاع کم و در قسمت های داخلی، از داربست های کوتاه و سبک استفاده می کنند. معمولاً در این مورد دو عدد بشکه و یک یا دو تخته زیر پا قرار می دهند. این کار اصولی و ایمن نیست به خصوص مواقعی که از بشکه به صورت خوابیده استفاده شود زیرا چرخش ناگهانی بشکه، احتمال سقوط کارگر را به دنبال خواهد داشت. استفاده از خرک به خاطر امنیت بیشتر به مراتب بهتر از بشکه است. خرک ها به خاطر امنیت بیشتر به مراتب بهتر از بشکه است. خرک ها را از چوب یا فلز می سازند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>