اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پوشش ضد حریق

پوشش ضدحریق متور م شونده یا حجیم شونده پوششی است که به محض رسیدن اولین شعله به سطح آن شروع به تورم می نماید و یک فوم جامد مشکی ایجاد می نماید که فوم پف کرده حاوی میلیو ن ها سلول کوچک، بسته و مقاوم در برابر حریق است. فوم به عنوان عایق، تماس شعله با زیرآیند را به تعویق می اندازد و به عنوان یک مانع تاخیرانداز از گرم شدن سریع و احتراق سطح زیرین جلوگیری به عمل می آورد. این فوم عایق بسته به ضخامت اعمال از 30 دقیقه تا حدود 3 ساعت از رسیدن حرارت به سطح زیرین جلوگیری می نماید و گسترش شعله را به تاخیر می اندازد.

در واقع مصالح و موادی که در محیط قرار دارند، می تواند با اولین شعله، توسعه حریق را به دنبال داشته باشد.استفاده و اعمال پوشش ضد حریق بر روی آن می تواند زمان سوختن چند ثانیه ای را به ساعت تبدیل کند که این خود در شرایط بحران آتش سوزی، یک فرصت حیاتی غیرقابل تصور به شمار می رود.

انواع رنگ های ضد حریق چون رنگ های پف کننده پایه آبی و پوشش های ضدحریق بر پایه سیمان وجود دارند اما از پرکاربردترین این رنگ ها، رنگ های پف کننده پایه حلالی هستند که این رنگ ها یک پوشش پایه حلالی حجیم شونده محافظ در برابر حریق جهت مصارف داخل و خارج ساختمان هستند و به منظور بالا بردن مقاومت ها در برابر حریق در پوشش تیرها و ستو ن های فولادی به کار می روند. در این رنگ ها از حلال برای رقیق سازی استفاده می شود. این نوع رنگ ضدحریق در محیط های باز و مرطوب بیشتر کاربرد دارد.

در قیاس مستقیم رنگ های ضد حریق و کندسوز کنند ه ها در مقایسه با ملا ت های پایه سیمانی، مواد خمیری اندودکنند ه ها و سایر روکش های ضد حریق باید پارامترهایى چون فضای اشغا ل شده و زمان و سهولت اجرای اظاهر پوشش ها و وزن مخصوص را مد نظر قرار داد. رنگ های ضد حریق می توانند بنابر شرایط تعریف شده به طور متوسط از 50 0 میکرون تا 5000 میکرون روی کلیه سطوح با هر زاویه ای و شکستگی اعمال شوند.

در نتیجه فضایی را اشغال نکرده و به عنوان یک پوشش رنگ هستند، لیکن ملا ت های سیمانی در ضخامت چند سانتیمتر اعمال شده و در سازه فلزی، مسلح نمودن آن ضروری است که این امر خود باعث اشغال فضای بیشتر می شود.از سویى اجرای رنگ ضد حریق پس از آماد ه سازی سطح، به سهولت و در زمان بسیار کوتاه و با ابزارهای مختلف اعمال می شود، ولی جهت اجرای ملات های سیمانی نیاز به ابزار خاص و زمان بسیار طولانی است. ظاهر رنگ های ضد حریق بسیار صاف بوده و نیازی به عملیات ترمیم و ماستیک کاری ندارد.

لیکن در ملا ت های سیمانی، به دلیل ناهمواری سطح، چنانچه سطح صافی مورد انتظار باشد، تامین این سطح سخت و پرهزینه است. مصالح در رنگ های ضد حریق به لحاظ وزن در واحد متر مربع حدود 1 تا 3 کیلوگرم را به خود اختصاص می دهند، ولی در پوشش های ضد حریق با ملات سیمانی، این وزن در واحد متر مربع به چندین برابر افزایش می یابد، به طور ی که در مواردی باید در طراحی، این بار مرده را مورد محاسبه قرار داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>