اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آتش

عامل تعیین کننده اصلی در تخریب یک سازه بر اثر آتش، میزان حرارت انتقا ل یافته از آتش به سازه است. به صورت عمومی سه مکانیسم اصلی در انتقال حرارت وجود دارد که شامل انتقال حرارت از طریق رسانش (conduction)، همرفت (convection)، و تابش (radiation) هستند.

رسانش حرارتی از طریق تماس جامدات با دمای متفاوت از یکدیگر اتفاق می افتد و نرخ آن تابعی از خواص ترمودینامیکی سطوح جامد نظیر ظرفیت حرارتی، دانسیته و سطح تماس است. انتقال حرارت از طریق همرفت از طریق جابهجایی سیالات به علت اختلاف دما رخ می دهد که تابعی خطی از اختلاف دما است. انتقال حرارت تابشی که از قو یترین مکانیسم های انتقال حرارت است. از طریق انتشار امواج الکترومغناطیس اتفاق می افتد و تابعیت توان 4 از اختلاف دما دارد.

در یک سازه ساختمانی مکانیسم های اصلی انتقال حرارت تابش و رسانش هستند. با استفاده از عایق سازی مناسب سازه دمای ساختار فولادی دائماً پایینتر از دمای گاز مشتعل است، اما در فلز عایق نشده این اختلاف نهایتاً به صفر می رسد. اختلاف دمای بین سازه فولادی حمایت نشده و گاز مشتعل تابع عوامل متعددی نظیر شکل فیزیکی سازه فلزی و سطح تماس آن است.

در تحقیقاتی که بر روی آتش سوزی ساز ه ها صورت گرفته است. در مراحل اولیه آتش اختلاف دمایی تا حدود 200 درجه سانتیگراد بین محیط و سازه فلزی مشاهده شده اما این اختلاف معمولاً پس از یک ساعت از شروع آتش سوزی به مقداری بسیار کمی می رسد.در عموم تحقیقات انجا م شده دمای سازه فلزی ظرف مدت کوتا هتری از20 دقیقه از دمای بحرانی تسلیم می گذرد که این امر اهمیت عایق سازی و حفاظت سازه فلزی در مقابل شعله را به خوبی نشان می دهد.

ارزیابی الزامات رنگ آمیزی سازه

رو ش های حفاظتی آتش به طور کلى موضوع مقابله یا حفاظت ساختمان در برابر آتش در سه روش کلى دسته بندى مى شود. اول جلوگیری از آتش (fire prevention) که در این روش باید تا حد امکان استفاده از مواد آتش زا را به حداقل می رساند.

همچنین بررسی های ایمنی سیستم برق ساختمان، آموز ش های پرسنل و ساکنان، سیستم هشدار دهنده آتش و تعبیه خروجی های مناسب می توانند از فاکتورهای مهم در جلوگیری از آتش یا کاهش صدمات ناشی از آن باشند.روش دوم حمایت در مقابل آتش فعال (active protection) است که به اعمال اطفاى حریق چه به صورت دستی توسط آب یا گازکربنیکو همچنین سیستم های اتوماتیک خاموش سازی آتش آ بپاش اطلاق می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>