اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آسفالت


روانی مخلوط و نسبت پخش

هنگامی که مخلوط آسفالت حفاظتی ریزدانه به محفظه پخش وارد می شود، باید استقامت و روانی دلخواه را داشته باشد. اگر مخلوط خیلی سفت باشد ممکن است در محفظه پخش زودتر از حد موعد دچار گیرایی شده و زیر دستگاه پخش به صورت شیار شده و خط افتاده اجرا شود. اگر خیلی روان باشد، ممکن است سنگدانه ها دچار جداشدگی شوند و قیر امولسیون به کانال ها یا کناره راه جریان پیدا کند.

میزان شکست و گیرایی قیرامولسیون

پیش بینی و کنترل فرآیند شکست قیرامولسیون برای اجرای مناسب آسفالت های حفاظتی بسیارحیاتی است. دما و رطوبت بر شکست، عمل آمدن و روانی آسفالت های حفاظتی تأثیر گذارند. با افزایش دما و کاهش رطوبت مدت زمان شکست امولسیون و حذف آب کاهش می یابد. نوع مصالح سطح روسازی و خصوصیات جذب و خواص شیمیایی مصالح در زمان شکست و مقدار قیر باقیمانده روی سنگدانه تأثیر دارند.

افزودنی ها

در طول اجرا معمولاً از افزودنی ها برای کنترل زمان شکست و گیرایی امولسیون استفاده می شود. روش های طرح اختلاط در مورد نوع و مقدار مجاز افزودنی ها پیشنهاداتی ارائه می دهند و کاربر بر اساس شرایط محیط در مورد مقدار استفاده از آنها تصمیم می گیرد. در هوای بسیار گرم از افزودنی های مناسب برای افزایش زمان شکست استفاده می شود. اگر زمان شکست با اضافه کردن افزودنی ها قابل کنترل نباشد، ممکن است نیاز به فرمولاسیون مجدد امولسیون باشد.

آزمایش صحرایی

آسفالت حفاظتی ریزدانه یک سیستم با گیرایی سریع است که به شرایط گیرش بستگی دارد. چنانچه شرایط گیرش در آزمایشگاه با شرایط صحرایی متفاوت باشد مشکلاتی ایجاد خواهد شد. مخلوطی که در شرایط آزمایشگاهی طرح شده ممکن است در شرایط میدانی به خوبی عمل نکند. برای اطمینان از مناسب بودن طرح و تعیین دقیق زمان گیرش، توصیه می‌شود قبل از شروع اجرای کامل طرح، یک باند آزمایشی شبیه اجرای واقعی ساخته شده و موارد اجرایی نظیر کنترل زمان گیرش و تعیین مقادیر دقیق آب و مواد افزودنی مشخص شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>