اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آسفالت


سروصدا

آسفالت های حفاظتی ریزدانه معمولاً نسبت به روسازی های آسفالتی و بتنی قدری بیشتر سروصدا ایجاد می کنند. این امر ممکن است به دلیل دانه بندی مصالح و زبری کلی و شکل و نوع سطح اجراشده باشد. البته سروصدای اضافی مربوط به زبری مصالح شکسته است که خود عامل ایجاد اصطکاک سطحی بوده و موجب افزایش ایمنی روسازی می‌شود.

قیر زدگی

عواملی که ممکن است باعث قیر زدگی آسفالت های حفاظتی بشوند عبارتند از بازگشایی سریع راه بر روی ترافیک، مقدار قیر یا آب زیاد در مخلوط و هوای گرم. به علاوه در راه های پرترافیک از مخلوط های ریزدانه تر نباید استفاده شود]. در بررسی های میدانی مشخص شد که وقتی شیارهای عمیق مسیر عبور چرخ ها ( بیش از 30 میلیمتر) در یک بار عبور پر شده باشند، روسازی پس از مدت کوتاهی قیرزده خواهد شد.

شن زدگی

آسفالت های حفاظتی به یکی از دلایل زیر ممکن است دچار شن زدگی شوند.

  • مقدار قیر ناکافی
  • مقدار مصالح ریزدانه ناکافی ( که بتوانند ذرات درشت را به هم چسبیده نگهدارند)
  • اجرای نازک و ضعیف
  • قیر خالص با کیفیت پایین
  • آب ناکافی
  • هوای سرد حین اجرا و یا تا 244 ساعت بعد از آن

عریان شدگی مصالح سنگی

عریان شدگی مصالح سنگی مخلوط که علت آن همانا تضعیف یا فقدان چسبندگی بین مصالح توسط قیر است، معمولاً در اثر حضور رطوبت یا جریان آب بین سطح مصالح سنگی و قیر در آسفالت گرم یا مخلوط های آسفالتی دیگر ایجاد می شود. در صورت استفاده از قیر امولسیون مناسب که با مصالح سنگی انتخابی هم خوانی داشته باشد، آسفالت های حفاظتی مقاومت خوبی از خود در برابر این پدیده و جداشدگی لایه ها از یکدیگر نشان داده اند.

هزینه ها

هزینه های آسفالت حفاظتی ریزدانه به بسیاری از عوامل ازجمله شرایط محل، در دسترس بودن مصالح مرغوب و پیمانکاران با تجربه و نرخ اجرا، وابسته است. درمتره و برآورد هزینه تهیه و اجرا آسفالت حفاظتی موارد زیر باید صورت گیرد.

  • اندازه گیری مقدار مصالح و قیر امولسیون اصلاح شده با پلیمر
  • اندازه گیری مقدار مخلوط
  • اندازه گیری سطح پوششی

چنانچه آسفالت حفاظتی ریزدانه به خوبی طراحی و اجرا شود، می تواند عملکرد مناسبی در ارتقاء خصوصیات اصطکاکی راه و نیز پرکردن شیارهای ناشی از عبور چرخ وسایط نقلیه در شرایط مختلف ترافیکی و آب و هوایی از خود نشان دهد. علاوه بر اینها برای مقبولیت بیشتر آسفالت حفاظتی همکاری و تجربیات موسسات دولتی و پیمانکاران مورد نیاز است. به کارگیری یک روش بازرسی کنترل ساخت و اجرا مبتنی بر مشخصات فنی حاصل از نتایج می تواند کیفیت محصول را تضمین کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>