اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

راه

ایمنی در تردد وسایل نقلیه یکی از اصولی ترین مبانی در مهندسی ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل در جهان است. فقدان اصول ایمنی در طراحی مهندسی راه ها، نگهداری و برنامه ریزی حمل و نقل کشور، باعث شده که در سال های اخیر خسارت های سنگینی بر جامعه وارد شود به طوری که هر ساله بخشی از بودجه عمرانی کشور صرف ترسیم و بهسازی و نگهداری راه ها می شود.

روسازی جاد ه ها، به عنوان سرمایه های ملی کشور محسوب می شوند و هر ساله بخشی از بودجه عمرانی را به خود اختصاص می دهند که صرف ترمیم، بهسازی و نگهداری آن ها شود. در نتیجه با اجرای مدل پیشنهادی می توان میلیاردها ریال هزینه های سالیانه را کاهش داد و را ه ها را در شرایط مطلوب حفظ کرد.عملکرد اصلی جاده، امکان جابه جایی ایمن و راحت است. مدل پیشنهادی به مدیران کمک می کند تا با بهره گیری از آن ضعف های احتمالی را پیش بینی کرده و از وقوع آ نها جلوگیری کنند که موجب افزایش رضایت کاربران راه می شود.

در تحقیقی که در مورد عوامل پدید آورنده تصادفات جاده ای در ایران انجام داده، 22 درصد تصادفات جاد ه ای را به عوامل جاده نسبت می دهد و در این میان نیز 3 تا 6 درصد از آن تصادفات را به ناهمواری های سطح روسازی و خرابی رویه نسبت می دهد. در نتیجه با بهره گیری از مدل پیشنهادی به کاهش تصادفات برون شهری در کشور کمک شایانی می شود.از فواید دیگر مدل پیشنهادی می توان به جلوگیری از اتلاف وقت، صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش استهلاک وسایل نقلیه اشاره کرد.

در این روش نه تنها سعی در کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری روسازی را ه ها می شود بلکه تلاش می شود کیفیت خدمات تعمیر و نگهداری، رضایت مندی کاربران از راه و ایمنی نیز افزایش یابد. زیرا خرابی های روسازی به صورت های کمی و کیفی روی رضایتمندی استفاده کنندگان و ایمنی راه اثرگذار هستند.

در نظر گرفتن تصادفات و میزان حجم ترافیک درون تابع هدف، نشا ندهنده اهمیت بالای این امر است که کمتر به عنوان پارامترهای تأثیرگذار درون تابع هدف در پژوهش های ترمیم روسازی در سطح کشور به کار گرفته شده و در نتیجه بیان کننده افزایش کاربران راه برای استفاده بیشتر از خدمات مطلوب موجود است.

خسارات مالی تصادفی جاده

در بیشتر کشورها، بهبود وضع ایمنی جاده ها را به هدف بسیار مهم در مهندسی ترافیک تبدیل کرده به طوری که مطالعات زیادی در ارتباط با عوامل اصلی مربوط به تصادفات جاد ه ای صورت گرفته است. مهندسان حمل و نقل باید به تشخیص عواملی که به فراوانی تعداد تصادفات یا شدت آ نها مربوط می شود توجه خاص داشته باشند و ضمن بررسی طر ح های بهبود ایمنی، محیط ایمن تری را برای رانندگان فراهم سازند. از اینرو، مد ل های ایمنی جاده ها در چهار دهه اخیر توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کرده است.

شرط لازم برای تحلیل سوانح جاده ای، داشتن آمار و ارقام کافی و قابل اعتماد است. زیرا تنها با تکیه به چنین اطلاعاتی می توان انتظار برنامه ریزی و تصمیم گیری صحیح و منطقی را داشت. به طور کلی، در کشورهای در حال توسعه، آمار و اطلاعات، پراکنده و دسترسی به آن مشکل است. آمار و ارقام جاده ای در ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>