اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

دیوارها یکی از متداول ترین عناصر قائم در ساختمان های گوناگون هستند. مطابق تعریف، اعضای سازه ای قائم با بعدی بزرگ تر از 3 برابر ضخامت، دیوار نام دارند. دیوار عبارت است از یک ساختار ممتد، یکپارچه، محکم و استوار که از جنس آجر، سنگ، بتن، چوب یا فلز و غیره باشد، که ضخامت آن در مقایسه با طول و ارتفاع نازک است.دیوارها معمولاً به عنوان مجزا کننده فضاها از یکدیگر به صورت اجزا یا اتاق ها عمل می کنند یا به عنوان محافظ یک فضا هستند. علاوه بر این، این ساختار های عمودی، انتقال دهنده بار ساختمان به زمین هستند. عملیات دیوار چینی شامل انتخاب نوع آجر، ملات مصرفی و روش اجرای کار باید بر اساس مشخصات، نقشه های اجرایی و دستورات دستگاه نظارت صورت گیرد.

چند نکته در رابطه با تیغه چینی

تیغه چینی باید کاملاً قائم و شاقولی بوده و امتداد رج ها کاملاً افقی باشد و بندهای قائم یک رج در میان دقیقاً در مقابل هم قرار گرفته و شاقولی باشند.قبل از اجرای آجر چینی و با توجه به شرایط آب و هوایی و دستورات دستگاه نظارت آجرها بایستی به مدت 60 دقیقه در آب خیسانده و بلافاصله به کار برده شوند.
ریختن آب بر روی آجر مجاز نیست.

ضخامت بند آجرها نباید کمتر از10 میلیمتر و بیشتر از 12 میلیمتر باشد.قبل از شروع عملیات باید گیاهان و خاک های نباتی از محل کار برداشته شود و محل دیوار چینی از وجود هر نوع گیاه و ریشه های عمقی پاک سازی شود.باید دقت داشت که بندهای افقی و حتما بندهای قائم اجرا شود بندها در قسمت افق باید ریسمان باشند یعنی طول یک بند نباید کمانی باشد و در بند های قائم نیز هم به همین صورت، اگر از آجر یا هر چیز پر کننده ایی که رج را کامل می کند نباید در وسط همان رج ها کار گذاشته شود باید دقت کرد این آجرها یا پر کننده ها در انتهای رج ها بکار رود (مثلا اگر در یک دیوار سفالی از آجر در وسط رج استفاده شود این امر غلط اجرایی است. باید این آجر ی که به صورت عمودی کار گذاشته می شود در انتهای رج باشد).
اگر سفال دارای فوم وسط باشد دقت شود که حتماً کار گذاشته شود.

مورد بسیار مهم گونیا بودن تیغه چینی اتاق ها و آشپزخانه و سرویس ها است.حتما باید گونیا بودن تیغه چینی در سرویس ها و آشپزخانه رعایت شود چون بعدها کاشی کار دچار مشکل خواهد شد و در نتیجه زیبایی این فضاها از نظر گونیایی از بین می رود. مخصوصاً که کف سرویس ها کار شود کاملاً مشخص می شود.همچنین سر لوله های سرد و گرم سرویس ها بر اثر ناگونیایی در هنگام کاشی کاری امکان داخل ماندن در کار خواهند داشت که بعد ها که شیرآلات رو نصب می کنند، با توجه به عدم دقت در نصب باعث نشت آب به پشت کاشی می شود و این امر یکی از دلایل تبله کردن گچ دیوار پشت کاشی یا سقف طبقه پایین می شود.

دیوار ها حتماً از کنارها توسط میلگرد در فواصل 50 سانتی به ستون ها مهار شوند.زنجاب کردن مصالح رعایت شود و در انتهای کار دوغاب سیمانی ( آب نسبت به سیمان بیشتر باشد) بر روی دیوار وقتی که دو رج مانده تمام شود ریخته شود.در قسمت انتهایی زیر سقف دیوار حتماً مهار شود، که روش اجرای وال پست بهترین حالت در مهار دیوار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>