اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیرچه

تخلیه و دپوی تیرچه ها و انتقال آنها به طبقات مورد نظر مستلزم رعایت چند نکته ساده است. همه این نکات بر این مبنا است که تیرچه ها تحت وزن خود به صورت یک تیر دوسر ساده عمل نموده و از ایجاد لنگر منفی در آنها اجتناب شود لذا موارد زیر باید در هنگام تخلیه، دپو، حمل و انتقال تیرچه ها به طبقات رعایت شوند.

زاویه محوری تیرچه در هنگام تخلیه، حمل و انتقال به طبقات باید بگونه ای باشد که سطح آزاد بال تیرچه رو به زمین بوده و از هر گونه ایجاد پیچش در آن اجتناب شود.در هنگام حمل تیرچه توسط کارگران، توجه شود که باید هر دو سر تیرچه در دست گرفته شود. گرفتن تیرچه، صرفاً از وسط طول آن باعث ایجاد آسیب در آن خواهد شد.

در هنگام حمل تیرچه توسط بالابر یا جرثقیل، باید توجه نمود که هر دو سر تیرچه به قلاب متصل شود، چرا که اتصال قلاب به وسط تیرچه باعث ایجاد آسیب در آن می شود. به منظور حمل با جرثقیل یا بالابر می توان یک طناب را به دو سر تیرچه بست و سپس قلاب حمل را به میانه این طناب متصل نمود.

در هنگام دپو، از انباشته کردن نامنظم تیرچه ها برروی یکدیگر اجتناب شود. نحوه صحیح دپو نمودن تیرچه های پیش تنیده بدین گونه است که این تیرچه ها باید به صورت لایه لایه بگونه ای بر روی هم قرار گیرند که بین هرلایه، دو تکیه گاه در دوسر تیرچه ها قرار گرفته باشد. کلیه این تکیه گاه ها باید در جهت قایم هم راستا باشند. چهار تراش چوبی مناسب ترین گزینه به عنوان تکیه گاه است.قراردادن تیرچه ها بر روی زمین یا بر روی تیر، باید به آرامی صورت گیرد. از انداختن تیرچه ها حتی از ارتفاع کم، اجتناب شود.

تیرچه پیش ساخته پیش تنیده که فقط در کارخانه های مجهز تولید می شود، از مقطع بتنی T شکل با رده مقاومتی C35 و بالاتر و مفتول های فولادی با مقاومت بالا ( 1750 تا 1900 نیوتن بر میلی مترمربع) تشکیل می شود. در این نوع تیرچه، مفتول ها را پیش از بتن ریزی تیرچه، توسط جک هایی تحت کشش معین قرار داده و سپس بتن ریزی مقطع اجرا می شود. پس از عمل آوری بتن و اطمینان از کسب مقاومت لازم، مفتول ها را آزاد می کنند. در نتیجه بتن تیرچه تحت تنش فشاری قرار می گیرد.

تیرچه اشپنیت بر خلاف تیرچه های بتنی و فلزی رایج در بازار، به صورت کاملاً صنعتی و توسط یک خط تولید تمام اتوماتیک و بدون دخالت انسان تولید می شود. در حالی که تیرچه های بتنی فندوله ای و تیرچه های فلزی رایج در بازار ایران، غالباً به صورت دستی تولید شده و جوشکاری ها و بتن ریزی آن ها کاملاً توسط نیروی انسانی که عمدتاً مهارت و تخصص کافی نیز ندارند انجام می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>