اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تیرچه


روش اول (Single Section)

پس از قراردادن تیرچه ها و پرکننده ها صرفاً با ریختن مقدار کمی گروت، درزها پر می شوند و سقف آماده بهره برداری است. در این روش ضخامت بلوک های پرکننده برابر با ارتفاع تیرچه های اشپنیت است. این روش برای اجرای سقف دارای دهانه های بلند و سربارهای سبک مانند سقف انبارها یا سوله ها یا در مواردی که به ایجاد یکپارچگی در دیافراگم سقف و تامین مسیر انتقال نیروی زلزله از سقف به اجزای باربر جانبی نیازی نباشد یا اینکه بهره برداری از ساختمان به صورت موقت و در یک دوره زمانی کوتاه باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

روش دوم (Composite Section)

در این روش، پس از قراردادن تیرچه ها و بلوک های پرکننده، یک شبکه آرماتور افت و حرارت بر روی تیرچه و بلوک اجرا شده و سپس بتن ریزی با ضخامت حداقل 5 سانتی متر بر روی بلوک ها انجام می گیرد. در این روش، سقف به صورت یک مقطع مرکب شامل بتن پیش ساخته و بتن درجاریز، بارهای ثقلی را به تیرهای اصلی اسکلت ساختمان منتقل می نماید. نیروی زلزله نیز با توجه به یکپارچگی سقف که ناشی از مش بندی و اجرای بتن درجاریز است به اجزای باربر جانبی منتقل می شود.

در این روش ضخامت بلوک های پرکننده بیشتر از ارتفاع تیرچه های اشپنیت است و هر چه ضخامت بلوک ها بیشتر باشد، ظرفیت باربری سقف نیز بیشتر است. این روش در مناطقی که دسترسی به بتن درجاریز میسر است، بسیار اقتصادی تر از روش اول است.

نصب تیرچه های اشپنیت در اسکلت بتنی درست همانند نصب تیرچه های بتنی فندوله ای رایج است. بدین ترتیب که حدود 10 سانتی متر از دو انتهای تیرچه در داخل قفس آرماتور تیرهای اصلی باربر عمود بر راستای تیرچه قرار گرفته و سپس بتن ریزی انجام می گیرد. در اسکلت فولادی نیز هریک از دو انتهای تیرچه بر روی لبه ی بال پایینی پروفیل فولادی تیرهای اصلی باربر عمود بر راستای تیرچه قرارمی گیرند.

نصب تیرچه های اشپنیت در اسکلت بتنی درست همانند نصب تیرچه های بتنی فندوله ای رایج است. بدین ترتیب که حدود 10 سانتی متر از دو انتهای تیرچه در داخل قفس آرماتور تیرهای اصلی باربر عمود بر راستای تیرچه قرار گرفته و سپس بتن ریزی انجام می گیرد. در اسکلت فولادی نیز هریک از دو انتهای تیرچه بر روی لبه ی بال پایینی پروفیل فولادی تیرهای اصلی باربر عمود بر راستای تیرچه قرارمی گیرند.برای جلوگیری از ریزش بتن در این ناحیه می توان از تخته قالب بندی استفاده نمود. روش نگهداری تخته در این محل ها درست همانند روش نگهداری تخته در محل اجرای کلافهای عرضی در سقف های متشکل از تیرچه فلزی است.

مشخصات فنی تیرچه های اشپنیت

بتن بکاررفته در تیرچه ها دارای مقاومت 350 تا 550 کیلوگرم نیرو بر سانتیمترمربع (بسته به تعداد وایر) و وایرهای بکار رفته نیز بر اساس استانداردهای ASTM A421 و BS 5896 دارای حداقل مقاومت نهایی 17500 کیلوگرم نیرو بر سانتیمترمربع هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>