اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دیوار

امروزه با گسترش نواحی شهری و افزایش سربار روی سازه های حائل، اندرکنش دیوار و بارهای وارده از مسائل مهم در تعیین عملکرد این سازه ها است. شکل پذیری دیوار های حائل بتنی به دلیل افزایش ارتفاع یکی از مسائل مهم در مورد نشست سازه های روی این دیوارها است. یکی از روش های جلوگیری از این تغییر شکل ها بکارگیری دیوارهای پشت بند دار است که از لحاظ اقتصادی و اجرایی مشکلاتی در بر دارد.

مسلح سازه ای قسمت فوقانی دیوارهای حائل بتنی می تواند روش جدیدی برای کاهش فشار روی دیوار و افزایش ظرفیت باربری خاک زیر پی باشد. دیوار خاک مسلح با سطح تکه ای و اتصال مسلح کننده به سطح، به دلیل زیبایی و دوام گسترش روز افزونی دارند. تحقیقات در زمینه دیوار با سطح صلب و مسلح کننده غیر متصل به سطح دیوار، انجام شده است.

در حالت مسلح، کشیدگی مسلح کننده ها و افزایش عمق گوه در خاکریز پشت دیوار به وضوح دیده می شود. در این حالت، قسمت مسلح شده به صورت یک سازه کامپوزیت وزنی عمل نموده و بار ناشی از پی را به لایه های پایین تر و به منطقه خارج از گوه گسیختگی انتقال می دهد و باعث افزایش ظرفیت باربری پی نواری می شود. با توجه به کشیدگی ایجاد شده در مسلح کننده ها، بیشترین کشش در اولین لایه از مسلح کننده ها ایجاد شده و رفته رفته در عمق این مقدار کاهش یافته است. سطح گسیختگی ایجاد شده در حالت غیرمسلح، با عمق کاهش یافته و این در حالی است که در حالت مسلح با افزایش عمق، ناحیه برش خورده بزرگ تر شده است.

برای خاکریز مسلح شده در عمق، ناحیه برش خورده دارای گوه عمیق تر و با حجم بزرگ تر نسبت به حالت غیرمسلح است. بی توجهی به این موضوع باعث می شود، طول مسلح کننده ها در عمق بیشتر به صورت اشتباه کمتر در نظر گرفته شود. با قرارگیری لایه های مسلح کننده در زیر پی نواری، میزان باربری پی افزایش می یابد ولی این افزایش علاوه بر انتخاب درست محل قرارگیری لایه ها به فاصله لایه ها نیز بستگی دارد.

افزایش تعداد لایههای مسلح کننده، با کاهش تغییر مکان دیوار و با افزایش نسبت باربری پی نواری همراه است. در مسلح کننده ها با تعداد مساوی، افزایش فواصل مسلح کننده باعث کاهش تغییر مکان دیوار شده است. افزایش عمق مسلح شده تا یک حد ی باعث افزایش باربری پی نواری شده و از یک مقدار به بعد با کاهش نسبت باربری همراه است، لذا برای سازه های حائل انعطاف پذیر با مسلح کننده غیرمتصل به سطح دیوار عمق مناسب برای مسلح سازی می تواند باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>