اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


کوتینگ


کوتینگ موضعی

کوتینگ موضعی روشی است که در آن عمل پوششکاری با یک محلول الکترولیت غلیظ و بدون استفاده از مخازن غوطه وری انجام می گیرد. محلول در این ماده جاذب که دور استیلس پیچیده شده، نگهداری می شود و استیلس با سیم به منبع جریان متصل می شود. با اتصال سیم به منبع جریان به قطعه کار، مدار پوشش کاری موضعی تکمیل می شود و در اثر تماس قطعه کار با استیلس اشباع شده از محلول، پوشش کاری انجام می گیرد. روش پوشش کاری می تواند به صورت دستی، نیمه اتوماتیک یا اتوماتیک صورت پذیرد پوششکاری موضعی نسبت به فرآیند های مشابه بازسازی قطعات، از قبیل پوششکاری مخزنی، جوشکاری، متال اسپری، یا پلاسما اسپری دارای مزیت هایی است.

بازسازی قطعات توسط پوششکاری موضعی

بازسازی قطعات توسط پوششکاری موضعی نسبت به روش های متداول دیگر دارای مزایایی است. مهم ترین مزیت بازسازی توسط روش پوششکاری موضعی، ایجاد سطح ( لایه) محافظ بر روی قطعه جهت حفاظت از خوردگی، سایش و اصلاح ابعادی است. در چنین حالتی قطعه علاوه بر به دست آوردن ابعاد اصلی دارای پوشش بسیار مقاوم و مناسب با طول عمر بسیار بیشتر از جنس پایه خواهد بود.

از مزایای بسیار عمده این روش، عملیات بازسازی قطعات بدون نیاز به دمونتاژ قطعات سنگین و پیچیده است. در این شرایط می توان قطعات سنگین آسیب دیده، مانند محلهای ژورنال های روتورهای توربین و ژنراتور، محل سیل استریپ های روتورها، میل لنگ های سنگین و … را در محل، مورد بازسازی قرار داد.از مزایای دیگر این روش، دقت ابعادی بسیار بالای آن است که می تواند پوشش با ضخامت کنترل شده 5-0/005 میلیمتر را ایجاد نماید. بنابراین در موارد خاص حتی می توان در بازسازی قطعات به گونه ای عمل نمود که نیاز به پروسه سنگ یا پولیش وجود نداشته باشد.

در پوششکاری موضعی قابلیت پوشش دهی در محدوده ضخامت های بسیار کم از 0/001 - 3 میلیمتر وجود دارد. از این ضخامت به بالا به لحاظ اقتصادی بهتر است از پروسه جوشکاری کمک گرفته شود ولی هر گاه ارزش قطعه بگونه ای باشد که پروسه جوشکاری مشکل ایجاد نماید، می توان با هزینه بیشتر از پروسه پوششکاری موضعی بدون محدودیت ضخامت استفاده نمود.

خواص پوشش

حدود 75 نوع عنصر و آلیاژ قابلیت پوشش بر روی قطعات گوناگون را دارا هستند. خواص این نوع پوشش ها با خواص فلزات کار شده قابل مقایسه است. خواص مکانیکی عناصر و آلیاژهای پوشش داده شده در بعضی از موارد، متفاوت از فلزات کار شده است. مثلاً فلز کروم کار شده دارای سختی بوده و لیکن پوشش کرم می تواند سختی 75 راکول سی را ایجاد نماید. در این حالت به دلیل دارا بودن تنش داخل ساختار سطح پوشش به صورت شبکه های MICRO CRACK آزاد شده مهستند که کاملاً مناسب جهت استفاده در محل های مقاوم به سایش و روغنکاری مانند محل ژورنال بلبرینگ ها، داخل سیلندر های موتورها، روی رینگ، پیستون و … هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>