اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

عملکرد شمع مارپیچی به این صورت است که نیروی سازه از طریق صفحاتی به شمع منتقل می شود. نیروی منتقل شده به شمع از طریق محور مرکزی به صفحات باربر انتقال یافته و در خاک زیر صفحات توزیع می شود.

اجزای شمع مارپیچ

شمع مارپیچی از دو میله به اسم پیشرو و افزایشی و صفحات باربر مارپیچ تشکیل شده است. در طول میله پیشرو که معمولاً نوک تیزی دارد، یک تا چهار صفحه ی باربر به آن جوش می شود و اولین قسمتی است که وارد زمین می شود، قطر میله پیشرو بوده که معمولاً بین 15 تا 40 سانتیمتر و طول آن بین 5/1 تا 3 متر متغییر است. میله افزایشی با دلیل افزایش طول و زیاد کردن عمق نفوذ شمع به کار می رود و ممکن است صفحات مارپیچ به آن نیز متصل باشد.

با در نظر داشتن این مطلب که در طول یک شمع ماکزیمم هشت صفحه مارپیچ می تواند نصب شود. ابعاد محور میله افزایشی از میله ای مربعی به ضلع 4 سانتی متر تا لوله ای به قطر 25 سانتی متر و طول آن از 1 تا 3 متر می تواند متغیر باشند. در حالت کلی ابعاد میله ها و طول آنها و همچنین ابعاد و تعداد صفحه های مارپیچ بر اساس مقدار نیروی وارده از سازه و همچنین مشخصات مکانیکی خاک انتخاب می شود.

بر خلاف دیگر شمع ها، این نوع شمع نیازی به سوراخ کردن زمین ندارند و به داخل زمین پیچ می شوند و به این ترتیب کمترین آسیب را به زمین می زنند. برای نصب فقط نیاز به ماشین هایی با موتور پیچشی است. فرایند جایگذاری شمع مارپیچ به گونه ای است که نوک تیز محور پیشرو به کمک موتور پیچشی وارد خاک می شود و با جابه جایی خاک توسط صفحات مارپیچ در عمق آن پیش می رود و با حرکت و پیچش صفحات خاک ها جابجا شده و جاهای خالی را پر می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
آزادتیرافکن :
این روش هزینه زیادی دره معمولا تو ایران بصرفه نیست بهترین روش برای بهسازی خاک همان روش dsm است که همجا ای ایران الان میزنیم جواب هم گرفتیم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>