اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شمع بتنی

در شرایطی که خاک سطحی خیلی ضعیف باشد اطراف قسمت بالایی محور شمع را ملات می ریزند که به آن شمع مارپیچ میکروپایل می گویند، از مزایای شمع های مارپیچ این است که نسبت به سایر شمع ها برای نصب به تجهیزات، هزینه حمل و نیروی کارکمتری نیاز دارند، و بر خلاف دیگر انواع فونداسیون ها، شمع های مارپیچ در همه فصل ها و در هر شرایط آب و هوایی قابل نصب هستند.

از آنجا که برای این نوع شمع نیازی به بتن ریزی و عمل آوری بتن نیست، سرعت نصب به مراتب بالا می رود. برای مثال زمان لازم برای نصب یک شمع 6 متری کمتر از 10 دقیقه است و همچنین بلافاصله بعد از نصب شمع می توان سازه را نصب و بارگذاری نمود.همچنین برای نصب شمع مارپیچ نیازی به ویبره کردن نیست بنابر این عملیات نصب بدون ایجاد سر و صدا انجام می گیرد.

از دیگر فواید این نوع شمع می توان به عدم نیاز به حفاری و بردن خاک از محل، کاهش دست خوردگی خاک هنگام نصب و سازگار ی با طبیعت اشاره کرد. نصب فونداسیون شمع های مارپیچ در دامنه ی وسیعی از انواع خاک اعم از زمین های شنی، سیلابی، باتلاقی، جلگه ای و مناطق دارای یخبندان قابل اجرا است.در مناطقی که به راحتی قابل دسترسی نیستند مانند کوهستان ها، استفاده از این نوع شمع توصیه می شود.

اگر در سازه های موقت استفاده شده باشند می توانند از خاک بیرون آورده شوند و مجدداً در جای دیگر استفاده شوند. با طراحی مناسب صفحه مارپیچ، این شمع در مقایسه با شمع بتنی با ظرفیت مشابه، طول کمتری دارد از معایب شمع مارپیچ این است که به کار بردن این نوع شمع درخاکهای بسیار سفت و سخت دشوار است.

نصب شمع مارپیچ

بر خلاف دیگر شمع ها، این نوع شمع نیازی به سوراخ کردن زمین ندارند و به داخل زمین پیچ می شوند و به این ترتیب کمترین آسیب را به زمین می زنند. برای نصب فقط نیاز به ماشین هایی با موتور پیچشی است. فرایند جایگذاری شمع مارپیچ به گونه ای است که نوک تیز محور پیشرو به کمک موتور پیچشی وارد خاک می شود و با جابه جایی خاک توسط صفحات مارپیچ در عمق آن پیش می رود و با حرکت و پیچش صفحات خاک ها جابجا شده و جاهای خالی را پر می کنند.

در صورتی که خاک سطحی خیلی ضعیف باشد به منظور افزایش ظرفیت باربری خاک از شمع مارپیچ میکروپایل استفاده می شودکه اطراف محور افزایشی در حد فاصل سطح زمین تا بالاترین صفحه ی باربر ملات سیمان می ریزند. در این نوع شمع، ملات همزمان با نصب شمع و فرو رفتن آن در اطراف محور ریخته می شود و در نتیجه از نوع شمع های بتندرجا است.

نقش این بتن علاوه بر افزایش ظرفیت باربری محور شمع، افزایش ظرفیت باربری به علت ایجاد نیروی اصطکاکی با خاک اطراف نیز است. در مرحله طراحی بهتر است که با توجه به خصوصیات خاک و نوع شمع، لنگر پیچشی مورد نیاز برای نصبب شمع محاسبه شود. اگر این لنگر تنش زیاد و تغییر شکل در شمع ایجاد کند، استفاده از این نوع شمع مجاز نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>